Funcions d'Intervenció

D'acord amb l'art. 4 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional

El control intern de la gestió economicofinancera i pressupostària comprendrà:

a) La funció interventora.

b) El control financer en les modalitats de funció de control permanent i l'auditoria pública, incloent-se en ambdues el control d'eficàcia. L'exercici del control financer inclourà, en tot cas, les actuacions de control atribuïdes en l'ordenament jurídic a l'òrgan interventor, com ara:

1r El control de subvencions i ajudes públiques.

2n L'informe dels projectes de pressupostos i dels expedients de modificació d'aquests.

3r L'emissió d'informe previ a la concertació o modificació de les operacions de crèdit.

4t L'emissió d'informe previ a l'aprovació de la liquidació del Pressupost.

5è L'emissió d'informes, dictàmens i propostes que en matèria economicofinancera o pressupostària li hagen sigut sol·licitades, així com el dictamen sobre la procedència de la implantació de nous Serveis o la reforma dels existents a l'efecte de l'avaluació de la repercussió economicofinancera i estabilitat pressupostària de les respectives propostes.

6è Emetre els informes i certificats en matèria economicofinancera i pressupostària i la seua remissió als òrgans que establisca la seua normativa específica.

La funció de comptabilitat comprèn, entre altres:

a) Portar i desenvolupar la comptabilitat financera i la d'execució del pressupost de l'Entitat Local.

b) Formar el Compte General de l'Entitat Local.

c) Formar, conformement a criteris usualment acceptats, els estats integrats i consolidats dels comptes que determine el Ple de la Corporació.

d) Coordinar les funcions o activitats comptables de l'Entitat Local, emetent les instruccions tècniques oportunes i inspeccionant la seua aplicació.

f) Inspeccionar la comptabilitat dels organismes autònoms, de les societats mercantils dependents de l'Entitat Local, així com de les seues entitats públiques empresarials, d'acord amb els procediments que establisca el Ple.

h) Elaborar l'avanç de la liquidació del pressupost corrent que ha d'unir-se al pressupost de l'Entitat Local.

j) La gestió del registre comptable de factures i el seu seguiment.

k) La remissió de la informació econòmic financera al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública, al Tribunal de Comptes i als òrgans de control extern així com a altres organismes de conformitat amb el que es disposa en la normativa vigent.