Assessorament i Assistència a Municipis
Diputada delegada: Sra. Paz Carceller Llaneza. Vegeu-ne més
SERVEI D'ASSESSORAMENT I ASSISTÈNCIA
La funció del Servei d'Assessorament Municipal de la Diputació de València és prestar un servici d'assistència jurídica, comptable, econòmica i tècnica als municipis de la província, especialment als de menys capacitat econòmica i de gestió, que tindran preferència en l'atenció de les peticions formulades.
Els servicis d'assessorament municipal que es presten són els següents:
- Secció d'Assistència Jurídica:
- Informes jurídics
- Consultes jurídiques telefòniques
- Expedients administratius
- Secció d'Assistència Comptable:
- Comptabilitat pública d'ajuntaments eximits
- Comptabilitat pública d'ajuntaments que no tinguen secretari o interventor
- Consultes telefòniques sobre comptabilitat
- Secció de Funcions Públiques Necessàries:
- Prestar servicis de secretaria i intervenció en els municipis eximits
- Resolució de consultes sobre temes de legalitat o comptabilitat
- Elaboració d'informes sobre temes municipals o supramunicipals
- Secció de Gestió de Recursos Humans:
- Elaboració i actualització de catàlegs i relacions de llocs de treball
- Secció d’ Organització i Recursos Tècnics:
- Implantació de sistemes de gestió de la qualitat (ISO 9001, cartes de servicis...)
- Implantació de models d'excel·lència (EFQM, CAF, EVAM...)
- Millora contínua i modernització (creació d'unitats d'atenció ciutadana, implantació de l'expedient electrònic, auditories...)
- Convocatòries de subvencions per a atendre les necessitats dels municipis de població inferior a 5.000 habitants, mancomunitatats, entitats locals menors i agrupacions de municipis
- Creació de tribunals de selecció per a municipis xicotets
- Altres matèries d'interés municipal
![]() |
Persones | Consulteu ací la relació del personal d'Assessorament Municipal |
![]() |
Organigrama | Consulteu ací l'organigrama d'Assessorament Municipal |
![]() |
Responsable | Consulteu ací les dades del responsable del servei |
SERVEI DE DEFENSA EN JUÍ
Funcions:
1. Quines entitats locals poden sol·licitar el servici?
Els municipis, els ens locals d'àmbit territorial inferior al municipi i les mancomunitats amb un cens de població inferior a 10.000 habitants.
2. Per a quin tipus de procés judicial?
Per a qualsevol procés judicial davant de l'orde jurisdiccional contenciós administratiu, civil o social en què l'entitat local tinga interés, sense perjuí de la posició processal que mantinga en el pleit (demandant, demandada, codemandada, recurrent, apel·lant, etc.).
3. Altres servicis:
Gestió del conveni amb el Col·legi d'Advocats en matèria de desnonaments i mediació
![]() |
Persones | Consulteu ací la relació del personal de Defensa en Juí |
![]() |
Organigrama | Consulteu ací l'organigrama de Defensa en Juí |
![]() |
Responsable | Consulteu ací les dades del responsable de Defensa en Juí |
SERVEI D'ASSISTÈNCIA TÈCNICA
Funcions:
Assistència ténica per a la redacció de projectes d'arquitectura i enginyeria municipal
Assistència tècnica per a la redacció de plans d'urbanisme: plans generals, plans parcials, etc.
Assistència tècnica per a la redacció de plans d'emergència en espectacles pirotècnics
Informes tècnics dels projectes en el pla provincial d'obres i servicis
![]() |
Persones | Consulteu ací lal relació del personal d'Assistència Tècnica |
![]() |
Organigrama | Consulteu ací l'organigrama d'Assistència Tècnica |
![]() |
Responsable | Consulteu ací les dades del responsable del servei |
SERVEI DE CAMINS I OBRES VIÀRIES
- Estudis de mobilitat urbana
- Estudis per a pacificar el trànsit
- Millores en general de la mobilitat
![]() |
Persones | Consulteu ací la relació del personal de Camins i Obres Viàries |
![]() |
Organigrama | Consulteu ací l'organigrama de Camins i Obres Viàries |
![]() |
Responsable | Consulteu ací les dades del responsable del servei |
DOCUMENTACIÓ