Firma digital

Necessari sol·licitar cita prèvia en l'oficina d'Informació general- C. Serranos, 2 València seleccionant el servici SIGNATURA ELECTRÒNICA a través de l'enllaç: https://citaprevia.dival.es/

 

 

PROTOCOL D'ACTUACIONS QUE CAL SEGUIR EN L'EMISSIÓ DE CERTIFICATS DIGITALS

 

1 Què és un certificat digital i perquè serveix?

2 Com se sol·licita un certificat digital?

3 Qui pot sol·licitar un certificat digital?

4 Documentació a aportar

5 Quan es pot sol·licitar?

6 On es pot sol·licitar ?

7 Quina classe d'informació es pot obtindre?

 

 

1       Què és un certificat digital i perquè serveix?

 

Un certificat digital és un document digital que identifica una persona (física o jurídica) amb un parell de claus. Un certificat conté la informació següent:

 

·         Identificació del titular del certificat (nom del titular, NIF, adreça electrònica, etc.)

·         Distintius del certificat: número de sèrie, entitat que l’emet, data d'emissió, període de validesa del certificat, etc.

·         Un parell de claus: pública i privada

·         La firma electrònica del certificat

 

Amb un certificat digital, l'usuari tindrà accés a les aplicacions i els serveis telemàtics de la Generalitat Valenciana, l'administració local i l'Administració General de l'Estat, i també podrà utilitzar-se per a:

 

- Firma digital en un sistema de correu electrònic: permet autentificar la identitat de l'emissor del missatge i la integritat del contingut.

 

-  Identificació d'usuaris en serveis telemàtics: limita i normalitza l'accés a la informació continguda en aplicacions mitjançant la validació prèvia de la identificació de la persona que sol·licita l'accés.

 

Aquest tràmit pot fer-se presencialment en qualsevol dels punts de registre (www.accv.es) i en l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de la Diputació de València.

 

2       Com se sol·licita un certificat digital?

 

Pas 1: El ciutadà ha de sol·licitar cita prèvia en https://citaprevia.dival.es/ , seleccionant com a “Centre”: “Información general – C. Serranos, 2 València” i com a “Servici”: “SIGNATURA ELECTRÒNICA”

 

Pas 2: En el dia i hora de la seua cita, haurà de presentar-se i identificar-se mitjançant el seu DNI, passaport o NIE original i en vigor. Si el sol·licitant no disposa d'algun d'estos documents o no es troba en vigor no es podrà realitzar el procediment de certificació.

 

Pas 3: A continuació s'imprimirà un codi que se li entregarà a l'usuari perquè es genere el certificat accedint al Frontal de Generació de Certificats Digitals de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica per a completar l'emissió del certificat digital des del seu propi ordinador.

 

Pas 4: En cas que l'usuari detecte algun error en les dades del certificat pot sol·licitar la seua revocació immediata i sol·licitar, si ho desitja, l'emissió d'un nou certificat.
 

 

3       Qui pot sol·licitar un certificat digital?

 

Qualsevol ciutadà que vulga obtindre i fer ús de la seua firma electrònica expedida per l'ACCV.

 

Qualsevol ciutadà que tinga el seu DNI, passaport o NIE en vigor.

 

4       Documentació a aportar

 

El sol·licitant haurà de presentar el DNI, el NIE o el passaport espanyol en vigor (original).

 

5       Quan es pot sol·licitar?

 

El servici de cita prèvia per al centre de “Información General – C. Serranos, 2 València” repartix cita en els horaris d'atenció presencial, que es poden consultar en: /content/atencio-al-ciutada.

 

6       On es pot sol·licitar ?

 

Els ciutadans que vulguen sol·licitar un certificat digital de l'ACCV hauran de demanar cita prèvia en https://citaprevia.dival.es/ i acudir presencialment, en la data i hora de la seua cita i amb el document acreditatiu de la seua identitat, a l'oficina d'informació de la Diputació de València en la C/ Serranos, núm. 2 de València.

 

7       Quina classe d'informació es pot obtindre?

 

-  Registre d'una petició web per a l'usuari:

·    No suposa cap cost per al sol·licitant.

·    En aquest cas no s'emet el certificat. Simplement es registra el sol·licitant i se li entrega el codi necessari perquè ell mateix genere els seus certificats des del seu equip informàtic.

 

-  El certificat en suport segur:

·    El certificat s’ofereix en targeta criptogràfica.

·    El sol·licitant ha d'omplir l'imprés model 046 i pagar la taxa acordada per la prestació del servei de firma electrònica.