El departament de Foment de l’Ús del Valencià coordina el curs #DIVALComunica Llenguatge planer per a l'Administració

El Servei de Formació de la Diputació de València, en col·laboració amb el departament de Foment de l'Ús del Valencià, ha inaugurat en la sala de graus de l’ADEIT, el curs DIVALComunica Llenguatge planer per a l'Administració.

En l'acte han participat el diputat de Formació, Ricardo Gabaldón, i el secretari de la Diputació, Vicente Boquera, junt amb les coordinadores del curs, Immaculada Cerdà, cap de FUV de la Diputació de València, i Carme Navarro, tècnica lingüística de FUV.

La cap de Foment de l’Ús del Valencià ha destacat la necessitat que la informació arribe de manera clara i entenedora a la ciutadania, tenint en compte la importància de les accions de l’Administració i com afecten la vida de les persones.

El Servei de Formació de la Diputació de València, en col·laboració amb el departament de Foment de l'Ús del Valencià, ha inaugurat en la sala de graus de l’ADEIT, el curs DIVALComunica Llenguatge planer per a l'Administració.

En l'acte han participat el diputat de Formació, Ricardo Gabaldón, i el secretari de la Diputació, Vicente Boquera, junt amb les coordinadores del curs, Immaculada Cerdà, cap de FUV de la Diputació de València, i Carme Navarro, tècnica lingüística de FUV.

La cap de Foment de l’Ús del Valencià ha destacat la necessitat que la informació arribe de manera clara i entenedora a la ciutadania, tenint en compte la importància de les accions de l’Administració i com afecten la vida de les persones.

La conferència inaugural ha sigut a càrrec de Verònica Cantó, presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb el títol «Com hem d’escriure perquè ens entenguen?», que coincideix amb el títol del primer mòdul de l’itinerari formatiu. Cantó ha subratllat la vocació de servici públic de l’AVL i que unes eines lingüístiques com el Diccionari Normatiu Valencià aposten per un llenguatge planer alhora que formal. La transparència que s’exigeix a l’Administració també s’aplica a les decisions que pren l’AVL, les quals fa públiques en un web molt accessible.

Els objectius generals de DIVALComunica són: facilitar l’accés de la ciutadania als servicis administratius, millorar la comunicació i la informació a la ciutadania, i conscienciar el personal de les entitats locals de la necessitat de fer la comunicació més planera i directa.

El curs acabarà al juny i consta dels mòduls següents: I. Com hem d’escriure perquè ens entenguen?; II. Com afecta internet a l’escriptura?; III. Adaptem el valencià als nous temps i solucionem errors freqüents; IV. Adaptem el castellà als nous temps i solucionem errors freqüents; V. Com afecta el disseny al llenguatge planer?; VI. Llenguatge planer i atenció al públic.