La Vall d’Albaida presenta 56 ofertes de 15 municipis en FITUR 2016
La Vall d'Albaida està present de nou en FITUR del 20 al 24 de gener, de la mà de la Mancomunitat i sota el paraigua de la Diputació, tot i que amb arguments propis. El president de l'entitat local, Vicent Gomar, ha indicat que l'objectiu és «aprofitar la proximitat a la costa, la centralitat entre València i Alacant i els indiscutibles atractius naturals» de la zona.
Per aquest motiu la majoria d'ofertes que la comarca porta a FITUR 2016, un total de 18 més que l'any anterior, són de turisme d'interior. Així, alguns paquets combinen quatre dies de sol i platja amb tres jornades a la comarca per a descobrir la indústria tèxtil, la festa, l'esport rural o, fins i tot, facilitar la immersió lingüística amb cursos d'espanyol.
Es tracta d'un total de 56 ofertes i sis paquets turístics de 15 municipis de la comarca, dues més que l'any passat. A més, es mantindran 28 reunions amb professionals del sector, majoristes, agències, empreses de serveis turístics i turoperadors que operen a Espanya i Europa.
L'estand 7B05 del pavelló 7, el de la Vall d'Albaida, disposarà també de fullets publicitaris dels pobles de la comarca i difondrà la Guia Turística Virtual, que arreplega els recursos i els encants dels 34 municipis de la comarca.
Segons Vicent Gomar, aquest expositor servirà de «nexe entre els professionals de la indústria turística i els municipis i els empresaris de la Vall d'Albaida, amb la finalitat de contribuir a l'economia comarcal i desenvolupar l'activitat turística»
A més del turisme d'interior, el turisme de salut i benestar i l'enogastronòmic completen l'oferta de la comarca, combinada amb propostes de turisme actiu, familiar i cultural o low cost, com els 7 euros de les visites guiades de la Sària o els 8 euros de l'escapada al cor de la Bastida a Quatretonda, juntament amb altres com els 150 euros de l'escapada de turisme d'interior amb activitats o els 175 euros dels passejos amb globus de Bocairent, passant pels 80 euros amb spa i tractament corporal a Agullent.
Pavelló 7 de la Fira
L'oferta que presenta el Patronat Provincial de Turisme sota la marca València Turisme València es pot visitar al pavelló 7 de la fira, a l'espai dedicat a la Comunitat Valenciana.
La diputada de Turisme, Pilar Moncho explica que «la presència de la Diputació de València en FITUR 2016 serveix per a promoure l'oferta turística global dels pobles i comarques i donar a conéixer al mercat nacional i internacional els nostres principals productes turístics».
«Des del Patronat es mostra principalment l'oferta de sol i platja i d'interior però a més, apostem per potenciar el turisme gastronòmic, el turisme cultural i el turisme actiu i de naturalesa», destaca Moncho.
Dues àrees temàtiques
En FITUR 2016, el Patronat promou els principals productes turístics de la província de València en dues grans àrees temàtiques: turisme de sol i platja i turisme d'interior.
En la zona de sol i platja participen les localitats del Puig de Santa Maria, Sueca, Xeraco, Puçol i la Mancomunitat de la Valldigna i en la zona d'interior mostren la seua oferta els municipis d'Algemesí, Alzira, Ayora, Bétera, Buñol, Chiva, Cofrentes, Llíria, Ontinyent, Requena, Riba-roja de Túria, Utiel, Xàtiva i la Mancomunitat de la Vall d’Albaida.
A més, l'estand de València Turisme disposa de la presència destacada dels municipis de Gandia, Cullera, Oliva, Sagunt i Canet d’en Berenguer.