La gastronomia de la província protagonitza ‘Un país para comérselo’

 

Grupo Ganga, la productora del programa de Televisió Espanyola Un país para comérselo, protagonitzat per Ana Duato, ha rodat un capítol sobre la gastronomia valenciana durant els mesos d'abril i maig a la província de València.

 

El Patronat Provincial de Turisme va preparar un pla d'activitats amb degustacions gastronòmiques per a donar a conéixer la gastronomia autòctona de l'Albufera i dels municipis d'Alboraia, Cullera, Gandia, Utiel, Requena i Xàtiva.

 

Al Paratge Natural de l'Albufera es filmà al Palmar la importància de la pesca de l'anguila en la zona.

 

A Cullera varen estar rodant al Museu de l'Arròs de la mà del restaurador i propietari del restaurant Casa Salvador, Salvador Gascó. També recorregueren els arrossars i van cuinar un arròs.

 

A Cullera també es tractà la importància de les taronges i l'esquí nàutic, ja que este municipi és un referent en el turisme de litoral per la qualitat de les seues platges i les activitats nàutiques que oferixen.

 

A Xàtiva filmaren el centre històric, bressol dels papes Borja, i la forma d'elaboració de l'arnadí, dolç àrab típic de la zona.

 

A Utiel es destacaren els vins d'Utiel-Requena i el seu raïm autòcton, el bobal, i es va gravar al celler Hoya de Cadenas. A Requena es va tractar la importància dels embotits en la gastronomia de la zona.

 

El programa de TVE va descobrir a Gandia els secrets de la fideuà, la riquesa dels seus peixos i el seu ric patrimoni històric com el Palau Ducal dels Borja.

 

A Alboraia es gravà l'horta valenciana i es posà en relleu la importància de la xufa i l'orxata en esta localitat.

 

Dos milions d'espectadors

El programa s'emetrà pròximament i acostarà els atractius turístics i gastronòmics de la província de València als telespectadors espanyols. El Patronat Provincial de Turisme de la Diputació de València és el coŀlaborador oficial d'este capítol.

 

Un país para comérseloha aconseguit en la seua actual temporada d'emissió una audiència mitjana de prop de dos milions d'espectadors en una de les franges més competitives del late night.

 

El programa ha rebut els més prestigiosos guardons del sector de la comunicació de la gastronomia i el turisme, entre ells el Premi Nacional de Gastronomia i l'Aliments d'Espanya del Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient.