Canviar perquè no canvie res
Durant aquest estiu s'han publicat en el BOP diverses comissions de valoració (caps de diverses unitats); en elles observem un canvi en la composició dels membres del tribunal, abans formaven part els mateixos polítics i representants sindicals. Davant la sospita que el STAS-IV podria impugnar la composició dels tribunals (de dubtosa legalitat), han modificacat aquets; han llevat als polítics, però els sindicats tradicionals continuen estant en els tribunals camuflat.
Durant aquest estiu s'han publicat en el BOP diverses comissions de valoració (caps de diverses unitats); en elles observem un canvi en la composició dels membres del tribunal, abans formaven part els mateixos polítics i representants sindicals. Davant la sospita que el STAS-IV podria impugnar la composició dels tribunals (de dubtosa legalitat), han modificacat aquets; han llevat als polítics, però els sindicats tradicionals continuen estant en els tribunals camuflat.
Per què: Quin ha sigut el criteri? Qui decideix les persones que componen els tribunals?: Açò és un acord pactat en el despatx de palau de la Scala, perquè tot seguisca igual. Està sent còmplice l'equip de govern, que predica la transparència, amb aquests manejos de burlar la llei? Aquest és el canvi que arriba de Madrid?
Com es tutela una provisió de caps en la Diputació?
1. Adscriure provisionalment o en comissió de serveis a un treballador d'altres administracions o de la Diputació. L'objectiu és, quan isca la provisió, pensen (si ja té nom i cognomsper què vaig a presentar-me, si està donada). El STAS-IV proposa traure anualment les places vacants a provisió, perquè tot el personal tinga les mateixes oportunitats en la carrera professional i no cobrir-les a dit amb provisionalitats com ocorre actualment.
2. Nomenar un tribunal “adequat”, que nomena l'empresa, a dit, així no hi ha sorpreses quan es vote, quasi sempre ix la persona “adequada”, llevat que hi haja una diferència gran en la puntuació, sobretot per l'antiguitat, que és una puntuació objectiva, no discrecional com les altres.
3. Puntuació dels cursos específics, en la convocatòria del BOP haurien de publicar-se els cursos específics amb la puntuació corresponent de la plaça objecte concurs, com es feia abans(ara no es publiquen), així les persones interessades a concursar tindrien la possibilitat d`autobaremació. Al no publicar-se els cursos específics de les places objecte de provisió, el tribunal té molt de marge subjectivitat; per tant, cal més objectivitat.
4. Memòria de la plaça a concurs. Quan el treballador está en comissió de serveis té avantatge a l'hora de redactar la memòria, i en coordinació amb els punts pels cursos (aquest val, aquest no), unes dècimes en moviment i un tribunal adequat, el concurs està decidit.
Les organitzacions sindicals han de vetlar per la transparència i igualtat en els processos de provisió i selecció, i no ser partícips d'amagar sistemes de selecció amb arranjaments per als interessos polítics, sindicals o d'altres compromisos diversos, al final sempre s'acaba donant imatge de legalitat amb la presència sindical per als interesos de la part política.
Sr. President i equip de govern li suggerim uns tribunals més concordes amb els nous temps, com ja s'estan aplicant en altres administracions i no més del mateix. Amagar una representació il·legal dels sindicats és moral? És transparent? Fan falta fets per a la igualtat d'oportunitats amb criteris i regles clares, objectives i iguals per a tots els treballadors/res de la Diputació de València, laresta són mentides i enganyar els treballadors/es.