Quatre noves carreteres tindran barreres de seguretat tubulars que absorbixen colps

La Diputació de València ha représ la instaŀlació de les barreres tubulars de protecció en alguns trajectes de la xarxa provincial. Estes barreres, que es van començar a coŀlocar l’any 2013 a la carretera CV-560, en el tram de la CV-555 a Sumacàrcer, substituïxen les antigues barreres de seguretat metàŀliques.

 

Es tracta d’un sistema de contenció pensat per a augmentar la protecció de tots els usuaris de les carreteres, tant turismes i autobusos, com  motocicletes i vianants, a fi de paŀliar l’impacte en cas d’accident.

 

La mesura augmenta la protecció que hi ha a les carreteres, minimitza els danys traumàtics en ser una figura tubular la que absorbix el colp, en compte de la tradicional fulla, i permet la seua instaŀlació a les ciutats. A més, coŀlabora amb l’avanç tecnològic en l’àmbit de la seguretat en la carretera, en albergar en el seu interior tecnologia d’informació, que pot avisar amb exactitud del lloc d’un impacte i gradació als servicis d’assistència i reduir els temps d’intervenció.

 

L’efectivitat del sistema ha propiciat que la Diputació haja inclòs estes barreres a Vinalesa, a la CV-304 en el punt quilomètric 1+660,  a Chelva, en la CV – 346 0+140, a Villar del Arzobispo, en la CV-347 3+500, i també an Venta del Moro, en la CV – 475.

 

La iniciativa s’ha inclòs també en el projecte de millora de la senyalització i seguretat d’algunes travessies de titularitat de la Diputació, com a mesura de contenció de vehicles en el nucli urbà, per a protegir els vianants i els ciclistes, que són els usuaris més vulnerables de la carretera. A més, el disseny urbà d’este innovador sistema és menys agressiu amb l’entorn que les barreres tradicionals.

 

Una patent valenciana

La barrera denominada Tubular BPC ® és una patent valenciana que ha sigut assajada davall la norma europea UNE-EN 1317-5 i que iguala o millora els requisits de resistència a l’impacte i deformació en cas de xoc de la barrera metàŀlica simple convencional. Esta barrera substituïx les tradicionals xapes galvanitzades de les barreres metàŀliques per dos tubs d’acer estructural amb pals també tubulars. Els pals, coŀlocats cada 3 metres, són igualment tubulars.

 

El sistema es completa amb un tercer tub inferior de polietilé que proporciona la protecció per a motoristes convertint-la en una barrera integral. La barrera es pot personalitzar amb un color i en este cas es va seleccionar un color uniforme per a ampits antics, ampits moderns i barrera BPC. Un altre avantatge és la possibilitat d’incorporar instaŀlacions a l’interior dels tubs.

 

L’alt valor estètic de la barrera, junt amb el seu comportament en cas d’impacte, la van convertir en la candidata ideal per a dotar el quilòmetre final de la CV-560 d’una imatge semiurbana, que conservarà la imatge característica de la carretera i inclourà un modern sistema de contenció de vehicles, a més de la seguretat i el valor paisatgístic.