Pilar Moncho anuncia una nova línia de subvencions amb criteris objectius per a municipis, mancomunitats i entitats turístiques
La diputada de Turisme, Pilar Moncho, ha afirmat en la Fira Internacional de Turisme FITUR 2016 que «amb la nova marca turística València Turisme, millorem la visualització de la província de València i augmentem el nostre posicionament com a destinació turística», en el transcurs de l'acte institucional en què s'ha presentat l'oferta de l'estand en què participen vint-i-dos pobles i dos mancomunitats.
«València Turisme ha de ser la marca del territori i aglutinadora d'afinitats, que ens permeta sumar-nos al factor autonòmic i al potencial de la ciutat. València Turisme és la nostra identificació, que genera confluència, manté la unitat d'esforços i provoca la identitat» —ha afegit Moncho.
Noves bases d'ajudes
Entre les principals novetats que es posaran en marxa enguany destaca la nova línia de subvencions per a ajuntaments, mancomunitats i entitats turístiques que, segons ha explicat la diputada de Turisme, Pilar Moncho, «seran diferents de les que s'han aplicat fins ara de manera arbitrària i permetran finançar les distintes iniciatives turístiques basant-se en criteris tècnics i objectius».
«Les ajudes del Patronat es presentaran amb convocatòries obertes agrupades en cinc blocs per a celebració de fires, promoció de festes i promoció turística, desenvolupament d'aplicacions tecnològiques, obtenció o manteniment de les Q de qualitat i banderes blaves en les platges, senyalització turística i equipaments turístics municipals i promoció turística d'entitats sense ànim de lucre» —ha explicat la responsable de Turisme.
Novetats turístiques
El Patronat de Turisme ha presentat en Fitur un nou portal turístic (www.valenciaturisme.org) totalment renovat. La web turística de la província de València presenta un disseny més modern i atractiu i continguts millor organitzats.El nou format s'ha actualitzat per a facilitar la navegació a tots ells que la visiten.
Les publicacions turístiques editades amb la nova marca turística també s'han presentat en FITUR amb una nova imatge.Les noves publicacions informen d'hotels, cases rurals, senderisme, gastronomia, festes, mapes, plats, etc.
Enguany s'aposta per la venda directa de l'oferta turística dels municipis de la província. Amb aquest fi,els municipis han presentat en Fitur ofertes interessants amb preus accessibles a través del fullet d'ofertes, comercialitzades per agències de viatges i empreses d'allotjaments o de servicis turístics de la província.
Línies d'actuació turístiques 2016
Durant l'any 2016, el Patronat de Turisme treballarà en una nova gestió del turisme amb l'objectiu d'impulsar el desenvolupament turístic en els municipis i comarques de la província coordinadament amb altres administracions públiques.
Les noves línies de treball es basaran en la promoció i comercialització, la coŀlaboració administrativa, la creació i interpretació del producte turístic i els estudis i planificació del territori.
D'una banda, es crearan nous productes turístics amb l'objectiu d'incrementar el nombre de turistes i incentivar les pernoctacions en la província de València.
Segons la diputada de Turisme, «la creació de nous productes tindrà una implantació en la província pautadament i amb comunicació amb les empreses del sector. Confeccionarem recursos destinats a la coordinació i gestió de productes turístics en la nostra província, plataformes de suport al sector empresarial i activitats per a millorar el coneixement dels ciutadans de la província de tot el nostre territori.Volem desenvolupar experiències en tota la província».
A més, el Patronat de Turisme coŀlaborarà amb el sector empresarial a través de línies directes d'ajudes per a crear i presentar una oferta de major qualitat als visitants.
Un altre dels objectius marcats per a enguany serà millorar el coneixement del territori als ciutadans de la província, ja que són els primers consumidors del producte turístic de la província. Amb aquest fi es potenciaran les accions de foment de la gastronomia i es posaran en marxa distintes iniciatives de promoció turística.
Recorregut per l'estand del Patronat de Turisme
El president, Jorge Rodríguez, la vicepresidenta Maria Josep Amigó i la diputada de Turisme, Pilar Moncho, han recorregut esta vesprada l'espai de València Turisme en FITUR i han visitat els estands dels municipis i mancomunitats acollits pel Patronat Provincial de Turisme, i han acabat amb la presentació oficial en la plaça central del pavelló de la Comunitat Valenciana.
L'acte ha comptat amb la presència dels diputats provincials Pablo Seguí, Diana Morant, Isabel García, Bartolomé Nofuentes, Conxa García, Mercedes Berenguer, Emili Altur, Rosa Pérez, Mari Carmen Contelles, Javier Berasaluce, Enrique Ortí, Evarist Aznar, Francisco Miguel Izquierdo, Beatriz Simón, Modest Martínez, Guillermo Barber, Juan Ramón Adsuara, Remedios Avia, José Enrique Aguar i Mari Carmen Peris.