Ontinyent ofereix història, gastronomia, cultura i les seues espectaculars festes de Moros i Cristians a FITUR
Ontinyent ofereix als visitants de FITUR 2016 una oferta variada i per a tots els mesos de l'any, amb els seus atractius històrics, naturals, festius i gastronòmics com a punta de llança.
La regidora de Turisme d'Ontinyent, Sayo Gandia, ha avançat que «estem treballant en un Pla estratègic de ciutat que atendrà molt especialment l'àmbit turístic perquè Ontinyent té molt de potencial en el turisme d'interior».
Entre altres atractius «que ens defineixen com a poble», segons apunta la regidora, destaca «la gastronomia, les festes de Moros i Cristians que estan en procés de ser declarades d'interés turístic internacional, paratges naturals emblemàtics i un centre històric que posa la cultura a l'abast de tots, com el recent festival de circ que ha sigut tot un èxit».
En el centre d'Ontinyent, destaquen els seus carrers sobre grans desnivells coronats pel nucli emmurallat, la Vila, amb el campanar més alt de la Comunitat Valenciana com a referent, i amb el palau de la Vila, seu del Museu del Tèxtil de la Comunitat Valenciana.
Fora del nucli urbà, el Pou Clar és lloc d'obligada visita pels seus importants valors naturals i paisatgístics al voltant del riu Clariano, embolicat per rutes per a fer senderisme i descobrir molts altres espais.
Parlar de festes a Ontinyent és sobretot parlar dels seus espectaculars Moros i Cristians, que se celebren a l'agost i que estan declarades d'Interés Turístic Nacional. Pel que fa a la gastronomia, destaquen els embotits casolans que es poden acompanyar amb bons vins de la comarca o endolcits amb els tradicionals pastissets de moniato.
Pavelló 7 de la Fira
L'oferta que presenta el Patronat Provincial de Turisme sota la marca València Turisme València es pot visitar al pavelló 7 de la fira, a l'espai dedicat a la Comunitat Valenciana.
La diputada de Turisme, Pilar Moncho explica que «la presència de la Diputació de València en Fitur 2016 serveix per a promoure l'oferta turística global dels pobles i comarques i donar a conéixer al mercat nacional i internacional els nostres principals productes turístics».
«Des del Patronat es mostra principalment l'oferta de sol i platja i d'interior però a més, apostem per potenciar el turisme gastronòmic, el turisme cultural i el turisme actiu i de naturalesa», destaca Moncho.
Dues àrees temàtiques
En Fitur 2016, el Patronat promou els principals productes turístics de la província de València en dues grans àrees temàtiques: turisme de sol i platja i turisme d'interior.
En la zona de sol i platja participen les localitats del Puig de Santa Maria, Sueca, Xeraco, Puçol i la Mancomunitat de la Valldigna i en la zona d'interior mostren la seua oferta els municipis d'Algemesí, Alzira, Ayora, Bétera, Buñol, Chiva, Cofrentes, Llíria, Ontinyent, Requena, Riba-roja de Túria, Utiel, Xàtiva i la Mancomunitat de la Vall d’Albaida.
A més, l'estand de València Turisme disposa de la presència destacada dels municipis de Gandia, Cullera, Oliva, Sagunt i Canet d’en Berenguer.