L'Escola de Viticultura i Forestals de Requena coŀlabora en projectes socials del municipi

L'Escola Fèlix Jiménez de Requena participa activament en el seu municipi mitjançant la coŀlaboració amb diferents associacions de caràcter social i assistencial de Requena i amb altres centres d'ensenyament de Primària i Secundària.


La diputada de Benestar Social i Educació, Mercedes Berenguer, aposta per l'opció diferenciadora d'aquest centre educatiu: «L'Escola de Capatassos de Requena ha aconseguit dos dels reptes més importants que una escola pot arribar a plantejar-se: conjugar de la manera més eficaç possible la faena de formar bons professionals amb la implicació de la comunitat educativa en el teixit social del seu municipi».

 

Els alumnes d'aquesta escola han fet distintes activitats de participació comunitària: aportacions d'arbres per a ambientar l'IES de Requena, visites guiades pel CEIP Alfonso X el Sabio, la construcció d'un jardí xicotet amb un hort en la seu de l'Associació de Malalts d’Alzhèimer, el condicionament de jardins de la Unitat de Conductes Addictives de l'Hospital de Requena i del de Càritas, i la coŀlaboració anual de l'alumnat i el professorat de l'escola amb el propi Ajuntament de Requena en l'organització del Dia de l'Arbre.

 

Mercedes Berenguer ha assegurat que «en aquest tipus d'activitats, tot són beneficis», ja que permet als alumnes construir, mantindre i posar en pràctica els seus coneixements i el maneig de tècniques, infraestructures i materials, i comprovar-ne els bons resultats.

 

Aquestes coŀlaboracions també permeten participar activament en la millora dels espais d'esplai d'associacions de caràcter social i terapèutic, dels espais comuns municipals o dels espais verds educatius.

 

La majoria d'alumnes pertanyen a l'especialitat de Tècnic Mitjà Forestal, però en moltes ocasions participen els alumnes de totes les especialitats del centre. La diputada de Benestar Social ha valorat positivament el caràcter singular d'aquesta escola de la Diputació, que «permet, a diferència d'altres centres similars i gràcies a la seua dotació d'infraestructures i mitjans i a la qualificació del seu professorat, aquest tipus de projectes socials, que altres centres no poden fer». Així s'atorga un valor afegit, ha assegurat Berenguer, que posa de manifest el potencial enorme d'aquesta escola, de gran arrelament i tradició en la comarca i fora d'ella, i com pot arribar a desplegar totes les seues possibilitats en la participació comunitària en el seu entorn més proper.