La Diputació utilitzarà el ‘núvol tecnològic' per a millorar la seua informàtica tributària

La Diputació de València prepara actualment la posada en marxa d'un nou model del servici de gestió tributària que presta a ajuntaments, entitats locals i empreses de la província, que estarà centrat en la utilització del núvol tecnològic a fi d'acostar-lo al màxim al contribuent.

 

Així ho ha avançat el cap del Servici d'Informàtica i Organització de la institució provincial, José Benedito, en el marc de la celebració de la Semanainformatica.com 2013 en la Fundació Bancaixa de València, que va començar ahir organitzada pel Coŀlegi Oficial d'Enginyers en Informàtica de la Comunitat Valenciana (COIICV) amb el lema «Moment d'oportunitats. Temps d'informàtica».

 

Benedito ha explicat durant la trobada que el nou model ja ha començat amb la comanda a l'empresa pública Imelsa de la gestió operativa del nou servici tributari, cosa per a la qual comptarà amb un pressupost aproximat de dos milions d'euros, «encara que prèviament s'han de resoldre aspectes jurídics i tècnics relatius a la protecció de dades i la interoperativitat amb altres administracions, entre altres».

 

El projecte sorgix davant del «gran i continu creixement del volum de rebuts gestionats i usuaris que atén la corporació provincial a l'any en este àmbit (3 milions de rebuts el 2012 i una recaptació de vora 300 milions d'euros), la qual cosa ha suposat un increment de la demanda de servici d'un seixanta per cent en els darrers dos o tres anys» —segons el responsable provincial.

 

«El que es perseguix amb un nou model és aconseguir una major orientació cap al ciutadà contribuent perquè este puga accedir directament al servici durant les 24 hores del dia, millorar la seua prestació i la funcionalitat dels processos amb l'administració electrònica, i facilitar el treball coŀlaboratiu entre els ajuntaments i el Servici de Gestió Tributària provincial, a més de la productivitat operacional i innovar en este àmbit» —ha insistit.

 

Per a això, en la Diputació es treballa a tres bandes (per part dels departaments de Gestió Tributària, Informàtica i Organització, i Imelsa) i amb el suport de consultors externs independents, a fi que el nou model d'atenció al contribuent i el seu model tecnològic estiga finalitzat en els pròxims mesos.