La Diputació senyalitza els ports ciclistes esportius
L’Àrea de Carreteres de la Diputació de València ha realitzat un estudi en les quatre de les rutes ciclistes més emblemàtiques i transitades de la província com són els ports de l’Oronet, en els seus vessants nord i sud de la serra de la Calderona, el Garbí i Barx, per a implantar una nova senyalització per a facilitar als ciclistes l’ús esportiu d’estos trams de muntanya.
Els trams de carretera sotmesos a estudi afecten les carreteres CV-10, CV-3341 i CV-675 en un total aproximat de 21 km.
La iniciativa de l’Àrea de Carreteres s’assembla a la senyalització d’alguns ports de Pirineus molt famosos pel Tour de França i té molt bona acollida entre les penyes ciclistes.
A més, Carreteres estudia ampliar este tipus de senyalització a altres trams de carreteres de la província i inclús dotar els senyals de dispositius informàtics que puguen connectar amb els smartphons dels ciclistes per a subministrar la informació de l’estat de la carretera, tràsit, climatologia, etc.
Informació dels senyals
El present estudi ha realitzat una caracterització geomètrica d’estos quatre ports amb identificació d’inici i final, altituds, desenrotllaments i pendents mitjans i màxims totals i parcials de manera que servisca de base a una proposta de senyalització que puga servir de referència als ciclistes en la seua pràctica esportiva.
Per a això, de cada un dels ports s’ha generat un Model Digital del Terreny (MDT) i s’ha ajustat un eix en planta i en alçat, obtenint la identificació d’origen i final del port, el perfil longitudinal continu complet ajustat amb rasants rectes i acords parabòlics, l’altitud en coronació, desnivell total, distàncies a origen i a coronació de cada un dels punts intermedis del traçat, pendent longitudinal mitjà total i longitud de cada tram de rasant recta, altitud i pendent mitjà i màxim en cada quilòmetre fins a coronació, plànols de planta sobre ortofotografia aèria i plànols de perfil longitudinal en format PDF i CAD, i finalment la proposta de senyalització del port.
En este moment s’està perfilant el disseny dels senyals que s’instal·laran a principi d’any en estos quatre punts pilot.
Proposta de senyalització
Amb la informació geomètrica s’ha procedit a la identificació de l’inici i final de port, així com a l’obtenció de distàncies a coronació, altituds i pendents mitjans i màxims, proposant una senyalització orientativa per a cada port.
Els criteris engloben la senyalització descriptiva de les característiques fonamentals del port en el seu inici, senyalització orientativa de distància a coronació i pendent mitjà del següent quilòmetre en cada km i senyalització de fi de port.