La Diputació posarà senyals per a ciclistes en tots els ports de muntanya de la xarxa provincial
La Diputacióde València, a través de l’Àrea de Carreteres, té previst coŀlocar abans de final d'any senyals per a ciclistes en els vora vint ports de muntanya que hi ha en la xarxa provincial de carreteres.
La iniciativa arrancà el mes de març amb la instaŀlació de plaques en el port de muntanya de l’Oronet, en les vessants nord i sud de la Serra Calderona, per a facilitar l'ús esportiu d'estos trams, i ha continuat amb la senyalització dels ports del Garbí i Barx.
Els cartells són de diferents dimensions i informen de l'inici i el final del port i de la distància que hi ha fins a la coronació de la cima, el pendent mitjà que hi ha fins al següent quilòmetre i els quilòmetres que disten del final del port.
Este projecte compta amb molt bona acollida entre les penyes ciclistes i és una manera de posar en valor els ports de muntanya de la xarxa provincial de carreteres com a recurs turístic. La iniciativa es pareix a la senyalització d'alguns ports dels Pirineus, molt famosos pel Tour de França.
200 kilòmetres amb informació per a cicloturistes
El diputat de Carreteres, Isidro Prieto, ha assenyalat que l'objectiu és «donar continuïtat al projecte i que d'ací al final de l'any tinguem vora de 200 km senyalitzats per a ciclistes en els ports de la xarxa provincial, que travessa entorns muntanyosos molt interessants».
Prieto ha subratllat la «doble vessant» del projecte, d’una banda, «servix de recurs turístic per als pobles de l'interior» i, d’una altra, «reflectix l'aposta i sensibilitat de la Diputació per la seguretat del ciclista en la carreteres i el seu ús esportiu».
«La Diputació sempre ha estat per davant a l'hora de tractar el ciclista i continuem treballant a través del servici específic de seguretat viària per a fer vore a la resta d'usuaris que, amb els vianants, són els més vulnerables i mereixen una atenció i un respecte especials. Este és un pas xicotet per a ampliar la concepció de la carretera a altres usuaris» —ha dit.
Per la seua banda, el cap de Conservació de l'Àrea de Carreteres, Javier Piedra, un dels promotors de la iniciativa, s'ha referit a «l’èxit i la bona acollida» d’esta, que «ha merescut el reconeixement d'altres administracions, que s'han posat en contacte amb nosaltres per a posar-la en marxa en les seues carreteres».
Així mateix, Piedra ha incidit en la importància que té el ciclista en les carreteres de la Diputació, i en este sentit ha explicat que «després de detectar un augment de l'accidentalitat d'usuaris d'este mitjà, el servici de seguretat viària de l'àrea ha començat un treball per a detectar els problemes del sector i fer propostes per a millorar-ne la seguretat».
«Per a dissenyar una estratègia òptima s'han reforçat els contactes amb els clubs i federacions ciclistes per a conéixer de primera mà els problemes específics i s’han diferenciat en dos grups: els que fan un ús esportiu de la via utilitzant la plataforma de la carretera i els que necessiten una plataforma segregada per a utilitzar-la en els seus desplaçaments diaris a l'àmbit laboral, d'oci o familiar en condicions de seguretat» —ha conclòs.
El ciclista en les carreteres de la Diputació
En els darrers anys, la Diputació de València, a través de l'Àrea de Carreteres, ha promogut i executat una xarxa important de carrils bici o carrils de ciclistes i vianants segregats del trànsit.
L'objectiu ha sigut garantir la circulació còmoda i segura de qualsevol tipus d'usuaris, especialment cicloturistes, xiquets i els usuaris que utilitzen la bicicleta com a mitjà de transport habitual.
Així mateix, la institució provincial ha posat en marxa altres mesures per a millorar les condicions de les carreteres amb la finalitat de facilitar la pràctica del ciclisme esportiu. Entre estes mesures destaca la limitació de velocitat dels automòbils, el reforç de la senyalització de trams amb afluència de ciclistes especial i l'execució de voreres d'emergència d'amplària superior als dos metres, pintades de color roig i destinades d'una manera preferent al trànsit ciclista.