Amorós defén el corredor mediterrani en la V Assemblea de la Xarxa de Municipis cap a la Sostenibilitat

 

«Si volem que Espanya vaja bé i isca de la crisi, hem d’apostar per l’economia productiva i açò és el corredor mediterrani». Amb estes paraules finalitzava Joan Amorós, secretari general de Ferrmed, la conferència que ha impartit este matí a la Beneficència, en el marc de la V Assemblea de la Xarxa de Municipis cap a la Sostenibilitat.

 

A l’acte ha acudit també el vicepresident de la Diputació, Juan José Medina; el diputat de Medi Ambient, Salvador Enguix, i els diputats Remedios Avia, Rosa Pérez i Emili Altur.

 

 

«Si volem que Espanya vaja bé i isca de la crisi, hem d’apostar per l’economia productiva i açò és el corredor mediterrani». Amb estes paraules finalitzava Joan Amorós, secretari general de Ferrmed, la conferència que ha impartit este matí a la Beneficència, en el marc de la V Assemblea de la Xarxa de Municipis cap a la Sostenibilitat.

 

A l’acte ha acudit també el vicepresident de la Diputació, Juan José Medina; el diputat de Medi Ambient, Salvador Enguix, i els diputats Remedios Avia, Rosa Pérez i Emili Altur.

 

Davant de més de 50 alcaldes, regidors i representants dels municipis i les entitats que formen part de la xarxa i que s’han citat en la sala Alfons el Magnànim per a conéixer els beneficis d’esta infraestructura ferroviària, el responsable de Ferrmed ha informat sobre els avantatges d’este servici, «com la reducció d’un 6% el cost logístic del producte transportat».

 

Beneficis mediambientals

 

Un dels principals beneficis d’esta nova construcció serà que evitarà els alts nivells de contaminació que generen els mitjans de transport actuals: «L’eix mediterrani reduirà anualment un milió de tones de CO2, açò suposa una reducció important de l’emanació de gasos nocius a l’atmosfera, ja que el ferrocarril és el mitjà de transport més respectuós amb el medi ambient»—ha declarat.

 

Amorós ha ressaltat la importància socioeconòmica que suposarà este projecte a la Comunitat Valenciana. «Els municipis valencians que acolliran el pas del corredor pels seus termes municipals es beneficiaran quant a la millora dels seus centres logístics i impulsarà també  la reinvenció dels polígons».

 

Avantatges econòmics

 

Segons paraules d’Amorós, un altre dels grans beneficis de l’eix mediterrani és que «per a transportar productes al centre d’Europa s’evitarà passar pel centre de la península».Açò suposarà, segons paraules del representant de Ferrmed, «un estalvi de 475 quilòmetres i 20.000 euros menys per tona transportada».

 

«El corredor també millorarà el producte interior brut (PIB), així com les exportacions, la producció agrícola i afectarà positivament la població», ha expressat.

 

Requisits

 

Per a això, «caldrà millorar les eficiències dels terminals així com el sistema de transport ferroviari europeu», ha comentat.

 

«El territori espanyol necessita vies que arriben directament a les fàbriques i que uns estàndards s’imposen en totes les parts»—ha asseverat Amorós, alhora que ha manifestat que la millora de la xarxa viària espanyola suposa «ampliar la longitud dels trens a 750 metres, solucionar l’ample de la via (per mitjà d’un tercer carril), reduir els controls de gàlib i ampliar l’horari de circulació, així com crear circumval·lacions per als trens de mercaderies a les ciutats i millorar les connexions amb els ports».

 

Per a obtindre estos resultats a llarg termini, «el 30% del transport terrestre hauria d’efectuar-se per ferrocarril abans del 2013», ha explicat.

 

Finalment, el representant de Ferrmed ha defés la creació d’esta infraestructura a la Comunitat Valenciana, ja que és «l’onzena regió que més riquesa genera al món». «Estem en una situació estratègica de grans oportunitats»—ha afegit.

asamblea sostenibilitat web.mp4
amoros sostenibilitat.mp3
enguix sostenibilitat.mp3