Ròtova impulsa un Pla Formatiu en l'ús de noves tecnologies
L'Ajuntament de Ròtova desenvoluparà un programa d'actuació municipal dirigit a la prevenció de conductes de risc en relació a les noves tecnologies finançat amb 1.260 euros per part de la Diputació de València dins del Pla Provincial d'Activitats Preventives.
El programa, que engloba cinc actuacions diferenciades, s'ha gestat des d'una perspectiva transversal entre diferents àrees municipals, entenent que implica a diferents col·lectius i atén necessitats d'àmbits diferenciats, des del context educatiu, al familiar, incloent joventut i benestar social. Des d'aquest enfocament s'ha valorat la necessitat d'atendre les demandes informatives de les famílies i dels propis joves, que des d'edats molt primerenques comencen a manejar les noves tecnologies i a moure's en entorns de xarxes socials, en molts casos des del desconeixement dels riscos i perills que comporta.
Per tot açò, Ròtova vol dotar, tant a les famílies com als propis xiquets, de pautes i informació que permeta minimitzar els problemes de bullying, assetjament i altres perills derivats de l'exposició en xarxes d'accés públic.
El disseny de les actuacions a desenvolupar ha seguit un criteri integrador, per la qual cosa s'han establit diferents sessions informatives i tallers dirigits a famílies, docents i alumnat del CRA Alfauir-Ròtova.
Totes les activitats es desenvoluparen en el mes de novembre. En uns casos tractarà sessions obertes al públic en general, però també inclou dues sessions formatives dirigides a pares i mares que donaran les pautes d'actuació i límits d'ús de les xarxes socials i altres aplicacions de dispositius. Paral·lelament, els xiquets dels últims cicles de primària del col·legi rebran formació en l'aula dirigida a conèixer millor els riscos que comporta el maneig de perfils, així com els perills de transmetre imatges, videos o fotografies a través d'internet.
Per a finalitzar està prevista la realització d'un taller intergeneracional denominat Noves tecnologies per a pares i fills, en el qual treballaran conjuntament en l'aula els continguts abordats en les diferents sessions.