Pilar Moncho reivindica els avantatges de les xarxes socials per a potenciar les destinacions turístiques entre nous públics
La diputada de Turisme de la Diputació de València, Pilar Moncho, ha reivindicat hui a Alzira els avantatges de les xarxes socials per a potenciar les destinacions turístiques entre nous públics en la clausura de les jornades Xarxa #ValènciaTurisme, impulsades i organitzades pel Patronat Provincial de Turisme de València.
També han acudit a la clausura de la jornada, celebrada en la seu de la Mancomunitat de la Ribera Alta, el president de la Mancomunitat i alcalde de Sumacàrcer, Chema Peláez, i l'alcalde d'Alzira, Diego Gómez.
«En un dia assenyalat com hui, Dia Nacional de les Llengües de Signes, és important destacar la capacitat de les xarxes socials per a superar barreres i discapacitats, amb la qual cosa es converteixen en vehicles plurals i universals d'informació i ferramentes indispensables per a projectar els recursos i els productes turístics de la província» —ha dit Pilar Moncho.
Tal com ha exposat la diputada de Turisme, l'objectiu del projecte formatiu Xarxa #ValènciaTurisme és fomentar l'ús i la millora de les xarxes socials en les destinacions turístiques dels municipis i les comarques de la província mitjançant tallers pràctics.
Vuit experts en xarxes socials imparteixen del 2 al 15 de juny 44 hores formatives i pràctiques en vuit seus comarcals (Requena, Chelva, Sagunt, València, Alzira, Xàtiva, Ontinyent i Gandia) a vuitanta-sis tècnics locals de Turisme de cinquanta municipis i tres mancomunitats de la província. Només l'acció formativa ha generat més de mig milió d'impactes de l'etiqueta #ValènciaTurisme en una setmana.
La sessió impartida a Alzira ha reunit tècnics de Turisme d'Alzira, Sueca, Polinyà de Xúquer, Algemesí, Carcaixent, Cullera, Simat de la Valldigna, Corbera, Ribera Turisme i la Mancomunitat de la Ribera Alta.
Monitorització de les jornades
Les jornades, de vuit hores de durada i gratuïtes, s'han impartit com a píndoles informatives en horari de matí durant dos dies i estan dirigides als tècnics dels municipis de la província que ja usen les xarxes socials per a la promoció turística. Així doncs, els tallers aporten tècniques avançades i enfocades especialment al sector turístic en l'ús i el maneig de les xarxes.
«Amb els tallers hem fet una foto fixa de com està la situació en aquestos moments, i els professors són ara els encarregats de monitorizar l'activitat dels tècnics en les xarxes socials durant els pròxims tres mesos, perquè volem que aquestes jornades siguen profitoses i no es limiten a classes teòriques» —ha dit la diputada.
Després dels tallers formatius, les destinacions i les comarques més dinàmiques en xarxes socials optaran a uns premis que concedirà el Patronat Provincial de Turisme de València en una jornada de presentació de resultats a l'octubre del 2016.
Experts de les xarxes
José Ramón Sahuquillo (@jrsahuquillo) ha dirigit el taller digital en l'Ajuntament de Requena els dies 2 i 7 de juny per als tècnics de la Plana d’Utiel, la Foia de Bunyol i la Vall d'Aiora.
També els dies 2 i 7 de juny La Nau de València i la Casa de Cultura de Xàtiva han sigut les seus comarcals de l'Horta, i la Costera i la Vall d'Albaida, respectivament. Gersón Beltrán (@gersonbeltran) i Susana Lluna (@susanalluna) han sigut els influenciadors encarregats de les sessions.
L'Ajuntament de Chelva és la seu dels tallers digitals per als tècnics dels Serrans i el Racó d'Ademús. Frank Murray (@frankmurray) és el gestor de comunitats que ha impartit la jornada els dies 7 i 8 de juny.
La Casade Cultura Capellà Pallarés de Sagunt va acollir la sessió formativa impulsada per València Turisme el 7 de juny i ha ajornat la segona sessió al pròxim 21 de juny. Agustín Arambul (@bulbulsuperbul) imparteix el taller als inscrits procedents de les comarques del Camp de Morvedre i el Camp de Túria.
Els tècnics locals de la Ribera Alta i la Ribera Baixa assisteixen a la jornada formativa que imparteix Dani Ortega (@daniortega) en la seu de Ribera Turisme, a Alzira, hui i demà.
Clara Soler (@clara_soler) imparteix la jornada Xarxa #ValènciaTurisme en la seu de la Mancomunitat de la Vall d'Albaida a Ontinyent també hui i demà.
Gandia és la seu comarcal de la Safor seleccionada per València Turisme per al desenvolupament de la jornada sobre xarxes socials. L'experta en xarxes socials Marga Cabrera (@margatwita) dirigí les sessions formatives els dies 9 i 10 de juny.