Les obres de Millora urbana i integració paisatgística de la CV-605 en el T.M. de Gandia estan a punt de finalitzar

 

16-11-2020

Estan a punt de finalitzar les obres de: Millora urbana i integració paisatgística de la CV-605, Cullera-Gandia, entre les glorietes dels carrers Ribera Baixa i Illes Canàries, al T.M. de Gandia, per part del Servici de Construcció i Control de Qualitat, incloses en el conjunt de les actuacions de millora en la Demarcació de l'Alcúdia.

 

Per part de la Diputació de València s'ha realitzat la reconversió de l'actual carretera CV-605, Cullera-Gandia, en el tram comprés entre les glorietes dels carrers Ribera Baixa i Illes Canàries al terme municipal de Gandia, i que presentava un pur caràcter viari, en una via de caràcter urbà més adient a l'àmbit pel qual discorre, dotant-la d'una secció pròpia d'una avinguda de tipus 'bulevard'. Per a això, es va plantejar un conveni entre la Diputació de València i l'Ajuntament de Gandia, segons el qual l'Ajuntament de Gandia assumia la redacció del projecte i la Diputació de València assumia l’execució de les obres previstes en aquest, amb la finalitat de poder dur a terme la cessió del vial a l’Ajuntament de Gandia després d’acabades les obres.

 

Dins de les obres de millora urbana i integració paisatgística de la CV-605, entre la glorieta amb el Camí Assagador de Morant (PK 1+300) i el límit de l’actuació en el carrer Illes Canàries (PK 2+362), hi ha una interferència amb les obres del PAI d’Equipaments Privats que està duent a terme l’Ajuntament de Gandia. Esta qüestió ha impossibilitat completar la secció de la calçada de la part oest, ja que el completar la planta viària forma part de l’objecte de les obres d’aquest PAI que en estos moments estan en execució.

L’actuació esta dividida en dos trams: Tramo 1, des del PK 0+000 al 1+250 (des del carrer Ribera Baixa a la Plaça del Castell) i Tram 2, des del PK 1+300 al PK 2+400 (des de la plaça del Castell al carrer Illes Canàries). Els treballs han consistit en l’ampliació de la calçada, d’un a dos carrils per sentit, amb un ample de 6,00 m. per calçada, i la inclusió d’una mitjana central d’un ample mig variable entre 2,00 y 2,40 m. segons els trams, i la reducció de les tercianes o parterres longitudinals. S’hi ha introduït una nova intersecció en "T" semaforitzada a l’altura del PK 0+400 i una nova intersecció tipus glorieta en el PK 0+760, que regulen el trànsit de forma que permeten els moviments entre el nou bulevard i els carrers adjacents, i augmenten la permeabilitat tant a les urbanitzacions de la banda de la mar com a les de la banda de la marjal. S’hi ha construït un voral ciclista des del PK 0+000 fins al PK 0+292 en la calçada adjacent a la zona no urbanitzable. S’hi han introduït reductors de velocitat mitjançant passos per a vianants sobreelevats, per a millorar la seguretat del vial. S’hi ha realitzat una nova senyalització horitzontal i vertical de la via ajustada a la nova geometria. Pel que fa als servicis urbans, s’hi ha substituït la conducció de fibrociment de la xarxa d’abastiment que hi ha a la terciana de la banda de la mar, per una altra de polietilè d’alta densitat de 315 mm. de diàmetre, i s’hi ha realitzat una nova instal·lació de l’enllumenat públic urbà, en què es traslladen els punts de llum a la mitjana central on es disposen unes columnes amb un disseny més adient a la via remodelada que li proporcionen entitat de via urbana. Així mateix, s’hi ha plantat arbres de diferents espècies d’acord amb la climatologia de la zona, tant a la mitjana central com a les tercianes.

La inversió realitzada, es d’aproximadament 2.348.856,56 € i les obres han durat 12 mesos.

 

Amb aquestes obres, l’Àrea d’Infraestructures de la Diputació de València s’ha plantejat com a objectiu fonamental augmentar la seguretat viària dels diferents modes de transport i realitzar actuacions que redunden directament en benefici de la població, i proporcionar a la CV-605 una millora urbana i d’integració paisatgística al tram esmentat.