La Diputació modernitza l'Àrea de Carreteres, que gestiona una xarxa viària de 1.800 km en la província
La Diputació de València és la responsable del manteniment i les obres noves d’una xarxa viària de 1.800 km dividida en sis demarcacions. L'Àrea de Carreteres, que dirigeix Pablo Seguí, té un pressupost anual de vora els 40 milions d'euros i inverteix tant en nova construcció com en la millora i la conservació de les infraestructures existents.
Amb l'arribada dels nous gestors, s'han establit una sèrie de prioritats, que passen per la modernització de l'Àrea de Carreteres i un canvi en el model, que «prescindeix de les obres faraòniques per a centrar-se en la conservació i la qualitat de les infraestructures existents i el reforç de la seguretat vial amb l'eliminació de punts de trànsit conflictiu», segons explica el diputat Pablo Seguí, qui, en la línia d'actuació de l'equip de govern que presideix Jorge Rodríguez, ha fixat com a objectiu «retornar el prestigi a Carreteres amb transparència i portant la bandera de l'ètica a l'hora de gestionar una àrea molt complexa, que vertebra el territori de la província».
Sistema de control de dades
Quant a la modernització, el president va ser testimoni de la implantació d'un nou sistema de control de dades que permet seguir al minut l'estat de les actuacions que es mamprenen en Carreteres, des de l'estat de licitació o execució d'una obra a les consultes dels alcaldes o tècnics municipals que fan una soŀlicitud o exposen dubtes als responsables del departament.
El full de ruta per als pròxims quatre anys es basa en la modernització en la gestió, més enllà de la legislatura, per a evitar que aquest pla de treball siga de curt termini. També hi ha hagut una renovació en la prefectura de l'àrea, al capdavant de la qual està Javier Piedra, que avança «l'era de la conservació per a treballar en la qualitat i el manteniment, que aportarà un valor afegit a les carreteres».
Més seguretat en les carretes
Altres de les prioritats que mencionen Seguí i Piedra són el programa de seguretat vial per a perseguir l'objectiu de zero accidents en les carreteres provincials i prestar especial atenció a vianants, ciclistes i usuaris del transport públic a l'hora d'escometre els projectes de l'àrea. Les vies ciclistes i de vianants seran un altre dels punts forts de les obres de carreteres de la legislatura actual.
Els tècnics de Carreteres han exposat al president, en la seua visita a l'àrea, els principals projectes dels pròxims anys, fruit d'un exhaustiu anàlisi de la prioritat de les actuacions. «Primer definim quina xarxa de carreteres volem i després fixem en quins punts i com s’actuarà els pròxims anys, tenint en compte que un projecte tarda tres anys des que es pren la decisió de portar-lo endavant fins que es pot executar» —detalla Javier Piedra.
Reptes a mig termini
Entre els reptes de l'àrea que dirigeix Pablo Seguí està acabar amb els punts negres de la xarxa viària provincial, desenvolupar un programa de seguretat vial que analitze les dades de sinistralitat de la DGT i treballe en la prevenció, apostar per obres «que arriben a totes les comarques i donen resposta a reivindicacions veïnals» i un canvi en els plecs perquè el factor econòmic siga prioritari i «es pague el preu just per les carreteres».
En paraules del president de la Diputació, Jorge Rodríguez, «és un luxe poder tindre un pla d'actuació fixat per als pròxims quatre anys i treballar amb eficiència per a aconseguir que s'invertisca tot el pressupost». Els tècnics de Carreteres han mostrat la seua satisfacció per la visita del president, ja que la majoria d’ells «no havia rebut mai la visita d'un president de la Diputació».