La Diputació aborda l'última fase abans de la reobertura del pont de la Fallereta de Turís

Les obres de reconstrucció del pont sobre el riu Magre en la CV-422, en el terme de Turís, encaren ja la fase final prèvia a la reobertura d'esta infraestructura que connecta de manera directa el nucli poblacional amb les urbanitzacions d’Altury i La Canyada.

 

La diputada de Carreteres, Reme Mazzolari, ha anunciat que “en poquet més d'un mes, si no fallen les previsions, es culminarà esta obra que ha sigut prioritària per a la Diputació, com demostra el fet que les obres començaren a pocs dies després del pas de la dana, fa ja cinc mesos”.

 

Les obres de reconstrucció del pont sobre el riu Magre en la CV-422, en el terme de Turís, encaren ja la fase final prèvia a la reobertura d'esta infraestructura que connecta de manera directa el nucli poblacional amb les urbanitzacions d’Altury i La Canyada.

 

La diputada de Carreteres, Reme Mazzolari, ha anunciat que “en poquet més d'un mes, si no fallen les previsions, es culminarà esta obra que ha sigut prioritària per a la Diputació, com demostra el fet que les obres començaren a pocs dies després del pas de la dana, fa ja cinc mesos”.

 

Mazzolari subratlla la “especial dificultat d'esta obra, ja que les destrosses sobre el barranc han provocat que s'amplie a més del doble d'ample el llit original, i això implica no sols reparar el que estava danyat, sinó construir un nou pont amb major longitud i amplitud per a connectar les dos parts, perquè esta infraestructura va quedar aïllada enmig del no-res”.

 

“A això se li ha sumat -afig la diputada- els problemes tècnics derivats de l'arribada d'aigua procedent de l'embassament de Forata durant les obres de reconstrucció, que inundaven les fonamentacions; motiu pel qual s'ha coordinat amb els tècnics de la CHJ perquè això no derivara en un retard en l'obertura del pont”.

 

Mazzolari, també vicepresidenta segona de la Diputació, explica que “en un primer moment es va estudiar la possibilitat de construir un pas provisional, cosa que es va descartar d'acord amb l'ajuntament perquè es tractava d'una obra molt complexa que anava a retardar molt la reconstrucció definitiva”, i ha remarcat que “l'objectiu és que com més prompte millor els veïns de les urbanitzacions de la zona recuperen la connexió directa amb el poble, ja que ara han d'envoltar per altres carreteres locals”.

 

Característiques dels treballs

 

Els treballs de reconstrucció permetran reconnectar els dos màrgens del barranc que han quedat molt més separats del que estaven en origen, reforçant l'estructura existent i millorant així la seguretat de l'entorn després dels danys causats per la dana.

 

Per a això, s'han ampliat els fonaments de la infraestructura en el costat que dona a Turís, protegint la zona amb escullera per a evitar nous lliscaments o erosions. Quant al vessant del costat d’Altury, la col·locació de pedra i un teixit geotèxtil evita que els materials es mesclen i garantix l'estabilitat del terreny.

 

A més, s'ha condicionat el llit actual del barranc per a protegir la carretera, desviant temporalment l'aigua del riu per a poder emplenar les zones que s'havien erosionat.

 

Finalment, i quant a la pròpia intervenció sobre el pont antic, s'han demolit parts danyades i regularitzat les superfícies per a poder col·locar els nous elements estructurals que completaran l'actuació.