El servei de teleassistència de la Diputació atén més de quinze mil dependents en sis mesos
El servei de teleassistència de la Diputació de València ha atés 15.026 persones en el que va d'any, una xifra que suposa un augment de 1.800 usuaris respecte a l'any 2015 gràcies al nou pla que el Servei de Benestar Social va posar en marxa fa uns mesos.
La diputada de Benestar Social, Mercedes Berenguer, ha informat que una part dels nous dispositius perifèrics especials (detectors d'activitat humana, fugides de gas, fum i foc, etc.) «ja estan instaŀlats», i han permès que un 1.547 dependents més siguen hui usuaris d'aquest servei i puguen —segons ha declarat Berenguer— «augmentar la seguretat i millorar l'atenció que donem als ciutadans que més ens necessiten».
El Servei de Benestar Social de la Diputació ha planificat la instaŀlació de 8.500 dispositius, una part dels quals ja s’estan utilitzant, que complementen els terminals bàsics i ampliaran la detecció d’algunes situacions de fragilitat de les persones majors i dependents. El pla contempla la instaŀlació de tres mil dispositius adaptats a persones amb necessitats especials per les seues limitacions sensorials, amb adaptadors auditius, lluminosos o de pressió destinats a facilitar la utilització del servei. El botó que actualment es polsa té una funda lleugera, fàcil de polsar per als que no tenen força en les mans, i es faciliten telèfons amb les tecles més grans i visibles. 5.500 dispositius perifèrics de seguretat personal més es destinaran a emetre alertes automàtiques al centre d'atenció. També hi haurà 1.833 alarmes de control de mobilitat per a detectar que no hi ha activitat en un període d'hores prudent, la qual cosa indica que la persona no s'ha mogut en sa casa i pot estar passant-li alguna cosa. 1.833 noves alarmes serviran per a detectar fum i foc en les cases de les persones majors, que utilitzen sobretot estufes de gas per a calfar les cases. També s’instaŀlaran 1.834 dispositius perifèrics d'alarmes de fugida de gas amb possibilitat de tall en el subministrament, cosa que evitarà danys majors.
La diputada provincial ha assegurat que la Diputació «seguirà invertint en aquest servei, que tant influeix en la seguretat de les persones dependents, sobretot les que pateixen pèrdua de memòria», i ha subratllat que els usuaris que vullguen incorporar-lo en sa casa han de dirigir-se al departament de serveis socials del seu ajuntaments, que serà el responsable de comunicar-ho al Servei de Benestar Social de la Diputació.
Atenció domiciliària gratuïta
La teleassistència domiciliària és un servei d'atenció finançat per la Diputació en coŀlaboració amb els ajuntaments que funciona a través de la línia telefònica amb un dispositiu de comunicació i informàtic situat en un centre d'atenció i en casa dels usuaris. Amb només polsar el botó d'un polsador portàtil, el dispositiu permet entrar en contacte verbal per mans lliures les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any amb el centre, atés per personal especialitzat, per a donar una resposta adequada a la crisi presentada, per si mateix o mobilitzant altres recursos humans o materials de l'usuari o existents en la comunitat.