Obert al trànsit el tram de la CV-622 entre el PK 3+200 i el PK 4+500, en què s’ha millorat la funcionalitat i la seguretat viària

3.10.2024

Des del 16 de setembre ha quedat obert al trànsit el tram de la carretera CV-622, comprés entre el P.K. 3+200 i el P.K. 4+500 (al costat de la rotonda que la uneix amb la CV-615), que ha sigut objecte d'unes obres per a millorar la seua funcionalitat i la seguretat viària. L’actuació suposa la conclusió de la fase 1 de l'actuació en aquesta carretera, que preveu, així mateix, una fase 2, que abastarà des de l’inici de la present actuació fins la rotonda d'enllaç de la CV-60 (PK 3+200).

3.10.2024

Des del 16 de setembre ha quedat obert al trànsit el tram de la carretera CV-622, comprés entre el P.K. 3+200 i el P.K. 4+500 (al costat de la rotonda que la uneix amb la CV-615), que ha sigut objecte d'unes obres per a millorar la seua funcionalitat i la seguretat viària. L’actuació suposa la conclusió de la fase 1 de l'actuació en aquesta carretera, que preveu, així mateix, una fase 2, que abastarà des de l’inici de la present actuació fins la rotonda d'enllaç de la CV-60 (PK 3+200).

Aquesta actuació, que ha millorat la seguretat de la circulació en el tram, està integrada dins d'un programa d'actuacions de l'Àrea d'Infraestructures, que dirigeix la vicepresidenta segona Reme Mazzolari, que tenen com a objectiu millorar la xarxa de carreteres gestionades per la Diputació de València. Amb un pressupost de 872.188,62 euros, l'obra s'ha executat en un termini de 7 mesos. L'actuació suposa un traçat amb una longitud d'una mica més de 1,3 quilòmetres de la CV-622, carretera que permet connectar el nucli de Beniatjar des de la CV-615 amb la CV-60.

Aquesta obra contribueix decisivament a la millora de la seguretat viària d'aquesta carretera, en la qual s'ha dut a terme, mantenint el traçat actual, el condicionament de la secció transversal consistent en l'ampliació de la plataforma, de manera que es dispose de carrils de 3 metres i bermes de 0,75 m, i millorant el traçat puntual d'alguna corba. A més, s'han previst cunetes de seguretat, d'amplària compresa entre 1 i 1,5 metres, ones puga detindre un vehicle en cas d'emergència o imprevist, sense que supose un perill per a la resta dels usuaris de la carretera.

D'altra banda, s'han millorat els actuals sistemes de defenses de la carretera, substituint les barreres existents per altres més efectives, i dotant-les de sistemes de seguretat per a motociclistes. L'obra també ha contemplat l'adequació de la senyalització horitzontal i vertical, així com la millora dels accessos de les parcel·les a la carretera.

Un altre punt important ha sigut l'adequació de l'actual sistema de drenatge de la carretera. S’ha dut a terme una revisió de les xarxes de drenatge, tant longitudinal com transversal, amb una doble finalitat: d'una banda, millorar les condicions de seguretat dels marges, i per una altra, adequar els elements a les noves demandes hidrològiques.

Pel que fa al drenatge longitudinal, les obres comprenen l'adequació de les cunetes en terres existents com a cunetes de seguretat pavimentades mitjançant formigó. Quant al drenatge transversal, es duu a terme l'adequació integral dels quatre claveguerons existents actualment de què disposa la carretera en aquest tram, mitjançant l'execució de noves canalitzacions adaptades a les demandes hidràuliques calculades, executades amb canalització de secció circular de diferents diàmetres.