l'Àrea de Carreteres finalitza les obres en la CV-395, entre la CV-35 i Villar del Arzobispo
17.4.2024
La Diputació de València ha finalitzat les obres en la carretera CV-395, en el tram comprés des del pk 50+257, en la glorieta que enllaça amb la CV-345 a l'eixida del municipi d'el Villar, fins al pk 47+466, en la glorieta que enllaça amb la CV-35.
17.4.2024
La Diputació de València ha finalitzat les obres en la carretera CV-395, en el tram comprés des del pk 50+257, en la glorieta que enllaça amb la CV-345 a l'eixida del municipi d'el Villar, fins al pk 47+466, en la glorieta que enllaça amb la CV-35.
El tram objecte de les obres presentava unes certes deficiències del ferm en el carril esquerre de la carretera, en sentit cap a la CV-345. S'observava que els principals deterioraments del ferm eren les roderes de diferents graus acompanyades de clivelles estructurals, mostrant signes evidents d'esgotament de la vida útil del ferm. En alguns punts, existia un enlairament i despreniment de xicotets blocs de la capa de rodadura.
Per això, les obres realitzades han consistit en la reparació global del carril esquerre mitjançant reciclatge del ferm in situ amb ciment, executant posteriorment un reforç sobre la totalitat de la plataforma.
La inversió realitzada és d'1.215.430 €, i ha permés que els nombrosos usuaris de la via circulen en condicions de major seguretat i comoditat.
Detalls de l'obra
Les obres han consistit en la reparació global del carril esquerre mitjançant reciclatge del ferm in situ amb ciment, executant posteriorment un reforç sobre la totalitat de la plataforma.
Aquesta tècnica permet la reutilització de tots els materials, reduint el consum de matèries primeres i el transport, i en conseqüència, reduint sensiblement l'emissió de gasos d'efecte d'hivernacle respecte d'una solució clàssica de substitució dels materials deteriorats. Addicionalment s'ha emprat ciment putzolànic de baixes emissions en el reciclatge, el procés de fabricació del qual requereix una temperatura inferior al ciment convencional.
D'altra banda, les mescles bituminoses emprades tant en la capa intermèdia, com en la capa de rodadura han sigut de tipus semicalentes, amb les quals, mitjançant diferents tècniques, s'aconsegueix una la reducció de 40 °C en el procés de fabricació, reduint així la petjada de carboni. Així mateix, en la capa de rodadura s'ha emprat pols de pneumàtic reutilitzat, que a més de millorar les característiques de la mescla, permet la reutilització dels pneumàtics fora d'ús.
La combinació de les tècniques anteriors ha permés un estalvi d'emissions de gasos d'efecte d'hivernacle pròxim a 50t de CO2 equivalent.
Finalment, s'ha executat la senyalització horitzontal i els elements d'abalisament sobre la calçada.