Inici de les obres de connexió ciclo-pedestre entre Xella i Bolbait, a la CV-580

16/9/2022

L'àrea d'Infraestructures de la Diputació de València durà a terme la connexió ciclo-pedestre i ampliació de la plataforma de la carretera CV-580 entre Xella i Bolbait, amb la finalitat d'escometre de manera íntegra les necessitats de millora que existeixen tant per al trànsit motoritzat de pas per la carretera provincial, com per al trànsit de vianants i ciclistes entre ambdós municipis.

16/9/2022

L'àrea d'Infraestructures de la Diputació de València durà a terme la connexió ciclo-pedestre i ampliació de la plataforma de la carretera CV-580 entre Xella i Bolbait, amb la finalitat d'escometre de manera íntegra les necessitats de millora que existeixen tant per al trànsit motoritzat de pas per la carretera provincial, com per al trànsit de vianants i ciclistes entre ambdós municipis.


Les obres consisteixen principalment en el condicionament de l'itinerari per a bicicletes i vianants entre les poblacions de Xella i Bolbait, de tal forma que es realitze en les condicions de seguretat i confort adequades, segregant-se el mateix mitjançant un separador físic.

Aquest itinerari parteix des del nucli urbà de Xella pel camí Bolbait. Discorrent pel camí rural, el carril per a bicicletes i vianants passa sobre el barranc de l'Abrullador i una mica més tard sobre el barranc de Miguel, pròxims al riu Sellent (també anomenat rambla de Bolbait). Una vegada s'arriba al polígon industrial, el carril ciclo-pedestre discorre paral·lel a la CV-580, fins a l'entrada al municipi de Bolbait. Aquest nou carril tindrà una longitud de 1.500 metres.
 

Estat actual del camí Bolbaite Vista de la CV-580 amb Bolbaite al fons

 

D'altra banda, es durà a terme l'ampliació de la plataforma de la carretera CV-580 en el tram comprés entre les poblacions de Xella i Bolbait, per a ser més exactes, el tram entre el polígon industrial i Bolbait, en una longitud aproximada de 500 metres, en el tram comprés entre els PK 7+000 i 7+500 per a dotar-la d'una secció transversal coherent amb les construïdes per a les variants de Xella i Bolbait, constituïdes per dos carrils de 3,50 metres d'ample i vorals de 1,50 metres.