Finalitzades les obres de millora de la seguretat viària en el tram de concentració d'accidents de la CV-428, km 1, en el terme municipal de Cortes de Pallás

8.10.2024

La Diputació ha finalitzat les obres per a millorar la seguretat viària de la carretera CV-428, que forma part de la xarxa provincial de la Diputació de València i permet l'accés a Cortes de Pallás i alguna de les seues pedanies, com El Oro. A més, constitueix l'itinerari d'accés a les instal·lacions del complex hidroelèctric de la Muela de Cortes de Pallás.

8.10.2024

La Diputació ha finalitzat les obres per a millorar la seguretat viària de la carretera CV-428, que forma part de la xarxa provincial de la Diputació de València i permet l'accés a Cortes de Pallás i alguna de les seues pedanies, com El Oro. A més, constitueix l'itinerari d'accés a les instal·lacions del complex hidroelèctric de la Muela de Cortes de Pallás.

El tram s’enquadra entorn de la corba existent en els voltants del km 1 de la carretera, en una longitud d'aproximadament 600 m. Aquest tram va ser identificat pel Servei de Seguretat Viària de l'Àrea de Carreteres com a Tram de Concentració d'Accidents (TCA), per haver-se produït durant els últims anys nombrosos accidents amb ferits i fins i tot víctimes mortals, a conseqüència d'una secció transversal de 6 m d'amplària i sense vorals, així com a un traçat en planta que s'iniciava en una recta amb una longitud aproximada d'1 km seguida d'una corba de radi reduït i un canvi de rasant que al seu torn dificultava la percepció i visibilitat d'aquesta.

És per aquests motius pels quals la Diputació de València, amb l'objectiu prioritari de continuar millorant la seguretat viària de les carreteres provincials, ha realitzat les citades actuacions.

Amb un pressupost de més de 599.000 € i un termini cinc mesos, sent adjudicatària de les obres PROBISA VIAS Y OBRAS, SLU., l'actuació de l'Àrea de Carreteres de la Diputació de València ha millorat la seguretat viària de la carretera CV-428, mitjançant la millora del traçat en planta, alçat i secció transversal de la carretera. Per a això s'ha executat una nova secció tipus amb calçada de 6,50 m (2 carrils de 3,25 m) i vorals d'1 m, incloent-hi la millora del traçat de la corba i alineacions d'entrada/eixida, amb la finalitat de resoldre els antics problemes de percepció del traçat, el que permet als usuaris una correcta lectura de la geometria d'aquest.

Això ha implicat l'execució d'excavacions i nous farciments, així com l'estesa d'un nou paquet de ferm mitjançant llast artificial i 10 cm de mescla bituminosa en calent al llarg del nou traçat.

Altres actuacions executades han sigut:

  • L'adequació del drenatge longitudinal en els marges de la nova traça (cunetes revestides de formigó), i la reposició dels accessos directes existents (incloent esplanada i paquet de ferm) per a complir adequades condicions de visibilitat i seguretat respecte a l'eix de la CV-428. Reposicions de serveis, entre els quals es troba la reposició d'un tancament de parcel·la adjacent.
  • Les corresponents dotacions de senyalització (senyals verticals de codi i marques viàries), abalisament (panells direccionals) i sistemes de contenció de vehicles (barrera metàl·lica de seguretat amb i Sistema de Protecció de Motoristes).

Atés que l'obra es troba dins de LIC (Lloc d'interés comunitari: Sierra de Martés i el Ave) i ZEPA (Zona d'especial protecció per a les aus: Sierra de Martés – Muela de Cortes), Red Natura 2000, amb la finalitat de no alterar aquests hàbitats s'han efectuat diverses mesures, com ara mesures de reducció del soroll, i millora de la qualitat de l'aire durant la seua execució, així com la restauració morfològica de l'antiga traça.