Obres d'emergència per a la reparació del pont sobre el riu Magre en la CV-431, en el terme municipal de Requena
30.1.2025
La Diputació de València està duent a terme les obres d'emergència per a la reparació de l'estructura sobre el riu Magre, situat en el PK 7+750 de la CV-431 en el terme municipal de Requena, després dels greus danys ocasionats per la DANA del passat 29 d'octubre de 2024.
30.1.2025
La Diputació de València està duent a terme les obres d'emergència per a la reparació de l'estructura sobre el riu Magre, situat en el PK 7+750 de la CV-431 en el terme municipal de Requena, després dels greus danys ocasionats per la DANA del passat 29 d'octubre de 2024.
![]() |
![]() |
Les intenses pluges i el cabal del riu Magre van provocar el descalce de la fonamentació existent, a causa de l'erosió, ampliació del llit del riu i l'erosió en els estreps, tallant el pas del trànsit.
Detalls de l'estructura original i dls danys
El pont estava construït mitjançant una estructura isostàtica de dues obertures de 14 metres de llum i 9,50 metres d'ample, format per un tauler sostingut per 5 bigues prefabricades de formigó pretesat tipus doble T d'1 metre de cant, recolzades sobre els estreps i pila central formada per 3 fustos circulars de formigó armat. L'estructura tenia un gàlib de 4,35 metres. No obstant això, la força de l'aigua va comprometre tant l'estabilitat com també l'accés en condicions de seguretat per als usuaris de l'estructura, segons es pot veure a la fotografia.
Treballs de reconstrucció: ampliació de l'estructura
L'Àrea de Carreteres de la Diputació de València, per a reconstruir l'estructura i garantir una solució duradora, va adjudicar aquesta obra d'emergència a l'empresa Dragados S.A., amb un pressupost d'1.980.000 euros (IVA inclòs); i va adjudicar a l'Oficina Tècnica TES S.L. els treballs d'assistència tècnica de Direcció d'Obra i Coordinació de Seguretat i Salut. Les obres van començar el passat 8 de novembre i tenen una duració prevista de 12 mesos.
Com a primera mesura urgent, per a garantir la utilització de la carretera pels usuaris, s'ha implementat un desviament provisional de trànsit en aquest punt, mitjançant la instal·lació de 10 marcs de formigó armat de 2x2 m cadascun en el llit del riu, amb la finalitat de no obstruir el flux de l'aigua, i el posterior farciment amb terres compactades i llastos per a crear un vial alternatiu de 6 m d'ample. Una vegada col·locades la senyalització provisional i l'abalisament per a guiar als conductors, es va obrir al trànsit el passat 20 de desembre.
Un cop fet el desviament provisional, s'ha procedit a iniciar els treballs de reconstrucció en l'estructura, l'objectiu de la qual és l'ampliació d'aquella amb una altra obertura, de 14 m de longitud, mitjançant la mateixa tipologia de l'estructura existent, a fi d'integrar-la amb l'entorn.
Per a això, recentment han començat els treballs d'execució de la fonamentació, mitjançant l'execució de 10 pilots CPI-4 de 80 cm de diàmetre a 14 metres de profunditat. La perforació es realitza mitjançant la introducció d'una camisa d'acer, al mateix temps que s'extrauen les terres pel seu interior. Una vegada realitzada l'excavació, s'introdueix l'armadura i es formigona per l'interior de la canonada, mitjançant un tub tremie. Quan s'acaba de formigonar, s'extrau la camisa d'excavació.
![]() |
![]() |
Col·locació de calaixos de formigó i excavació de terres per a preparació d'esplanada | Farciment de terres mitjançant aportació de material de pedrera i aportació de llastos i compactació |
![]() |
![]() |
Obertura al trànsit del desvíament provisional | Hissat i col·locació de l'armadura |
![]() |
![]() |
Col·locació del tub tremie per a la formigonada | Formigonada del pilot |
En els propers dies, està prevista l'execució de la fonamentació projectada. Una vegada executada, es començaran a fer treballs en el nou estrep i en la col·locació de les bigues que conformaran la nova obertura del pont.