Una via per a vianants i ciclistes connectarà el casc urbà de Siete Aguas amb la seua estació de tren
Un poc més de dos quilòmetres és la distància que separa el casc urbà de Siete Aguas del seu baixador de RENFE. Una distància que, després d'anys de reivindicacions, podrà finalment ser recorreguda de forma segura pels veïns i veïnes, gràcies al compromís assumit per la Diputació de València de construir una via per a vianats i ciclistes al llarg de la carretera que arriba al municipi des de l’A-3 i en el traçat de la qual es troba l'accés al baixador.
Un poc més de dos quilòmetres és la distància que separa el casc urbà de Siete Aguas del seu baixador de RENFE. Una distància que, després d'anys de reivindicacions, podrà finalment ser recorreguda de forma segura pels veïns i veïnes, gràcies al compromís assumit per la Diputació de València de construir una via per a vianats i ciclistes al llarg de la carretera que arriba al municipi des de l’A-3 i en el traçat de la qual es troba l'accés al baixador.
Per avançar en la tramitació del projecte, la redacció del qual ja ha sigut encarregada, el diputat de Carreteres, Pablo Seguí, ha estat recentment en el municipi acompanyat pels tècnics de l'àrea per a, al costat del seu alcalde, Santiago Más, planificar el millor traçat de la futura via per a vianants i ciclistes. Tal com s'ha posat de manifest en la reunió, la creació del nou carril requeriria ampliar l'ample de la plataforma de la CV-388, la qual cosa podria plantejar dificultats en el desenvolupament del projecte. “Per a minimitzar aquestes dificultats, hem estat valorant la possibilitat d'utilitzar en alguns punts del recorregut infraestructures ja existents, com l'històric Puente del Real”, ha detallat Seguí.
La parada de tren de Siete Aguas forma part de la línia de rodalies C-3 que connecta València amb Utiel, i la forma més directa i ràpida per arribar fins a ella és la CV-388, els vorals de la qual són en gran part del seu traçat massa estrets per a poder ser utilitzats pels vianants en condicions de seguretat. Açò obliga als veïns i veïnes que han d'arribar fins al baixador a compartir calçada amb els vehicles que transiten per ella, amb el consegüent perill per a la seua seguretat.
Açò va portar fa ara quatre anys a l'Ajuntament de Siete Aguas a, amb la col·laboració d'un grup de voluntariat local, impulsar la senyalització i adequació d'una via alternativa per arribar al baixador. L'anomenat aleshores “Camino al Tren”, si bé evitava en gran part del traçat la carretera, augmentava en més d'un quilòmetre la distància a recórrer i, en alguns punts, dirigia als vianants per zones no il·luminades de camp i muntanya, per la qual cosa el seu ús és molt escàs.
Per aquest motiu, l'alcalde de Siete Aguas considera que “la creació d'una via per a vianants i ciclistes al llarg de la CV-388 és, per a Siete Aguas, un gran avanç en matèria de seguretat vial que arriba a tots els veïns i veïnes de Siete Aguas, ja que no solament estem parlant de les persones que s'han de desplaçar a peu per agafar el tren sinó també d'aquelles que utilitzen la carretera per a desplaçar-se fins a les urbanitzacions de la zona sud del municipi o, simplement, per a passejar”.