El Servici de teleassistència prevé els 15.000 usuaris sobre l'onada de calor

El Servici Provincial de Teleassistència de la Diputaciónde València està informant des de dimarts passat sobre l'onada de calor prevista per al dia de hui per mitjà de telefonades als usuaris més majors i aquells que tenen problemes cardiovasculars o respiratoris i, especialment, els que residixen en els municipis on estan previstes les temperatures més altes de la província.

 

La Diputació de València ha posat en marxa un any més la campanya «Onada de Calor», una iniciativa que es desplega amb motiu de les altes temperatures i amb la qual es pretenen pal·liar els efectes perjudicials que poden repercutir en la salut de les persones majors.

 

Per a dur a terme esta campanya, el servici de teleasisitencia controla diàriament les zones amb preemergència per onada de calor i fa telefonades específiques als usuaris d'aquelles comarques o municipis en què es van a registrar temperatures elevades, donant prioritat a persones majors de 80 anys, que patixen malalties cardiovasculars i/o respiratòries.

 

La diputada de Benestar Social, Amparo Mora, ha dit que «durant tot l'any estem pendents dels usuaris del servici de teleassistència perquè la majoria són persones majors que viuen soles o amb altres familiars majors també».

 

«Quanarriben les temperatures altes cal augmentar el contacte que es té amb els usuaris perquè tots estem exposats a colps de calor i ells encara més per la seua edat i problemes de salut que patixen», ha afegit la diputada.

 

Mora ha manifestat que «en estes situacions és quan ens reafirmem en el fet que el servici de teleassistència és necessari i que la Diputació està en el camí encertat atenent la totalitat de persones que disposen d'este servici a la província de València».

 

Mesures i recomanacions

 

Des del centre d'atenció de teleassistència s'informa dels consells i recomanacions davant d'una onada de calor:

 

  • Beure abundant aigua o líquids sense esperar a tindre set, excepte si hi ha contraindicació mèdica.
  • Evitar les eixides i activitats físiques a les hores de més calor i romandre en llocs frescos i a l'ombra.
  • Menjar  de manera lleugera: verdures, fruites, gaspatxos i sucs, i evitar aliments rics en proteïnes.
  • Utilitzar  roba lleugera, de colors clars i no estreta, amb calçat fresc que transpire.
  • Protegir-se del sol.
  • Abaixar les persianes per evitar que el sol entre directament, no obrir les finestres quan la temperatura exterior siga més alta.
  • I, en cas d'emergència, polsar el botó roig per a contactar amb el servici de teleassistència.

 

Entre els principals símptomes associats als colps de calor destaquen-los marejos, les nàusees, i els problemes intestinals.

 

En estes situacions s'aplica el protocol d’emergències sanitàries, que consistix a demanar la màxima informació possible de què li ocorre a l'usuari per a poder identificar si es tracta d'un colp de calor o una altra patologia. En este cas, es passa avís al Centre de Salut perquè el metge es trasllade al domicili i atenga el pacient.

 

Posteriorment es fa una sèrie de telefonades de seguiment per a comprovar l'estat de l'usuari i l’evolució.