San Antonio de Benagéber i Bétera estrenaran la seua carretera millorada en uns dies

 

La Diputació de València, des de l'Àrea de Carreteres, va mamprendre una sèrie d'actuacions en la xarxa provincial amb l'objectiu d'incrementar els fluxos de comunicació i desplaçaments entre els diferents àmbits geogràfics, socials i econòmics.

 

Amb l'objectiu de millorar la seguretat viària, l'accessibilitat, la capacitat i la funcionalitat d'eix viari des de San Antonio de Benagéber a Bétera, s’inclogué el projecte dins del Programa d'Inversions 2009-2013 de la Diputació de València. A més, la rotonda de Bétera, final d’este projecte, s’ha previst i dimensionat a fi que connecte amb ella la futura variant oest de Bétera.

 

Solució adoptada

L'actuació objecte del projecte és la duplicació de la calçada de la carretera de la xarxa bàsica local de la Diputació de València CV-336, de Riba-roja de Túria a Bétera, en el seu tram inicial comprés entre Bétera i San Antonio de Benagéber.

 

S'ha establit en el disseny un control total d'accessos, de manera que tots els accessos a la propietat es materialitzen a través de les vies de servici, que connecten amb la carretera en les interseccions tipus rotonda projectades en la majoria de casos o amb el tronc principal en casos específics.

 

L'àmbit del projecte és un entorn fortament consolidat amb urbanitzacions i plans de desenvolupament urbanístic en ambdós marges al llarg de tot el traçat. Este aspecte condiciona en gran manera el traçat i la secció tipus adoptada i n’aconsella el desglossament en quatre trams amb característiques homogènies limitats per interseccions tipus rotonda.

 

Via d'alta capacitat

La via d'alta capacitat projectada s'ha dividit en quatre trams de característiques homogènies limitats per interseccions tipus rotonda. La secció tipus en els tres primers trams està formada per dos plataformes independents d'11,25 m cada una separades per una mitjana central d'entre 1,5 i 2 m. Cada plataforma està composta per una calçada de dos carrils de 3,5 m, voreres d'emergència de 2,5 m exteriors i 1 m interior, i berma de 0,75 m.

 

Pel que fa al darrer tram, està compost per dos plataformes separades per una barrera de tipus New Jersey doble de 0,6 m d'amplària amb carrils de 3,25 m, voreres d'emergència interiors d'1 m, exterior esquerre d'1,5 m i exterior dret d'1 m, i berma de 0,5 m. Les vies de servici projectades són unidireccionals amb 4 m d'amplària en el tram 1 i 3,5 m d'amplària més 0,5 m de vorera d'emergència i 0,5 m de berma en el tram 4, exceptuant els sectors on es produïx un estrenyiment de les vies a fi de minimitzar les afeccions respecte a l'entorn, els quals també disposen d'un separador entre la via de servici i la calçada principal variable fixat per l'entorn.

 

Interseccions

Al llarg del traçat de la duplicació s'han construït cinc interseccions giratòries tipus rotonda.

 

Rotonda dels Cims. Presenta quatre ramals. Els dos ramals principals són els que seguixen la direcció de l'actuació Bétera–San Antonio de Benagéber. Els dos ramals secundaris materialitzen els accessos a les urbanitzacions limítrofs: Cims de Sant Antoni al sud i la futura urbanització del Manisero al nord.

 

Rotonda del Manisero. Esta rotonda es dissenya en este projecte amb tres ramals definits per les dos direccions de la duplicació que es projecta i la reobertura de l'antiga connexió amb la urbanització Cims de Sant Antoni.

 

Rotonda de la Torre d’En Conill. Consta de quatre ramals: dos d'ells donen accés a la urbanització Torre d’En Conill, que s'estén a les dos bandes de la rotonda. També serà l'entrada al camp de golf una volta estiguen executades les obres. Els altres dos ramals corresponen al desdoblament que es projecta.

 

Rotonda del Golf. D'ella partixen, a més dels ramals corresponents al tronc principal de la duplicació, els accessos a les urbanitzacions la Lloma del Mas al nord i Mas de Camarena al sud.

 

Rotonda de Bétera. Constituïx el final del projecte. A esta rotondaa arriba el tronc principal de la carretera desdoblada i l'accés al nucli urbà de Bétera. No obstant això, es troba en fase d'estudi la circumvaŀlació de Bétera que connectarà amb esta rotonda.