Rus inaugura les obres del tram nou de la CV-612 que dóna accés a Benigànim

El president de la Diputació de València, Alfonso Rus, inaugurà ahir per la vesprada les obres de la carretera CV-612 que discorre des de la N-340 fins a Quatretonda i que dóna accés a Benigànim.  

 

En est sentit, el responsable provincial informà que el tram de la carretera que discorre entre la presa de Bellús i la població havia quedat obsolet per al trànsit que ha de suportar.

 

El vial tenia un traçat molt sinuós en els accessos al pont sobre la via de ferrocarril, amb una amplària insuficient i un paviment en mal estat que provoca una seguretat viària deficient i mesures de contenció insuficients i obsoletes.

 

«Amb esta obra, que puja a 1,7 milions d'euros, s'ha millorat la seguretat viària en eliminar les revoltes en l'accés al pont», explicà Rus, al temps que informà que per al creuament del ferrocarril s'ha construït un pont nou.

 

El president provincial es mostrà optimista amb esta actuació que «facilita una circulació de vehicles més còmoda i segura  inclosos els sistemes de protecció a motoristes».

 

A l'acte acudí també el diputat de Carreteres, Isidro Prieto; el diputat d'Economia i Hisenda, Máximo Caturla; l'alcalde de Benigànim, Juan Antonio Puchades; l'alcaldessa de Bellús, Susana Navarro; l'alcaldessa de Guadasséquies, Carmen Vidal, i l'alcalde de Quatretonda, José Luis Oltra-Ferrero, amb altres responsables municipals de la comarca.

 

Actuació

 

Concretament, s'ha actuat en 1.140 metres de carretera, on s'ha augmentat l'amplària de la plataforma i millorat la capacitat portant del ferm i la senyalització d'este tram, cosa que facilita una circulació de vehicles i un rodament més còmodes i segurs amb els sistemes de protecció a motoristes.

 

La secció tipus té una amplària total de 10 m i està formada per una calçada de 7 m, amb voreres d'emergència d'1 m i bermes de 0,50 m.

 

Per al drenatge de la carretera i del terreny, s'han previst tres obres de drenatge transversal de diàmetre comprés entre 800 i 1.500 mm.

 

Els accessos a camins existents es mantenen i s’adapten a les noves cotes.

 

S'han disposat els elements de senyalització vertical i horitzontal necessaris, així com els sistemes de contenció indicats en cada zona: new jersey de formigó in situ per a l'eix principal i ampit metàŀlic de nivell H3 sobre el pont.

 

Finalment, s’ha procedit a l'hidrosembra dels talussos dels terraplens amb el doble objectiu d'augmentar-ne l'estabilitat i d'embellir les obres.

 

Pont nou

 

Per a l'encreuament del ferrocarril, s'ha construït un pont nou de planta esbiaixa, d'un va únic de 39,30 m de llum format per 4 bigues prefabricades pretesades d'1,85 m de cantell i 75 tones de pes, sobre les quals s'han coŀlocat les prelloses  i la llosa de compressió.

 

Les dimensions del pont estan condicionades per les distàncies mínimes al ferrocarril indicades per Adif, que són de 14 m per al gàlib horitzontal i 7 m per al vertical.

 

La secció transversal del pont té una amplària total d'11 m, formada per 7 m de calçada, dos voreres d'emergència d'1,25 m i ampit de 0,75 m a cada banda. El suport del pont s’efectua per mitjà de dos murs de sòl reforçat de 7 m d'alçària i de 88,5 m i 82,5 m de longitud, sobre els quals es recolzen les bigues carregador de 4 m d'amplària i 24,20 m de llargària.

 

La CV-612discorre des de la N-340 fins a Quatretonda i constituïx l'accés a Benigànim per a tot el trànsit que ve des del sud de la província.

carretera_web.mp4
carretera_rus.mp3
carretera_prieto.mp3
carretera_puchades.mp3
carretera_vidal.mp3