Natalia de Molina recorda al MuVIM el seu primer somni cinematogràfic
El Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat de la Diputació de València exhibix«Imatge d’un somni» fins al pròxim 31 de maig.La mostra vol fer partícip el visitant de la importància del fotoperiodisme i forma part de «De cine. Universos cinematogràfics», l’ambiciosa producció del museu de la Diputació, que exhibix quatre exposicions simultànies sobre el cine i que va tindre el suport de nombrosos professionals del seté art en la seua inauguració.
Entre ells, Natalia de Molina i Terele Pávez, que es van mostrar encantades amb l’exposició. De Molina va comentar l’emoció que va suposar rebre el Premi Goya 2014, a la millor actriu revelació per Vivir es fácil con los ojos cerrados. «Que et reconeguen per la primera cosa que has fer és molt fort, és un somni, fa poc més d’un any i encara no m’ho crec».
Al festival de Màlaga
L’actriu va qualificar enguany 2015 de «prou bo», perquè «estic amb la sèrie Bajo sospecha, que està funcionant molt bé, estrenaré tres pel·lícules en la secció oficial del Festival de Cine de Màlaga —que serà del 17 al 26 d’abril—i tinc un altre projecte en marxa», va explicar.
Natalia de Molina també apareix retratada en «Imatge d’un somni», la mostra exposada a la Sala Alta del MuVIM, el leitmotiv de la qualés, en paraules de la comissària Susana Alfonso, «el fotoperiodisme com a captador de moments únics i irrepetibles».
Segons Alfonso, «l’objectiu és fer partícip el visitant de la importància que té, des del punt de vista del fotoperiodisme, captar eixe moment irrepetible, que pot suposar una mirada, una expressió, un gest, una abraçada, un motiu de goig… o el simple fet de posar».
Tot passa a la catifa roja
La comissària va destacar que el punt de vista és essencial i descriu com narra un fet el fotoperiodista. També va felicitar Eusebio López, dissenyador de la sala, «pel seu treball impressionant, excepcional, que li ha donat el punt necessari a la mostra; tot passa a la catifa roja i així es veu en la mostra», va comentar Susana Alfonso.
D’altra banda, tal com va referir en la inauguració el director del MuVIM, Francisco Molina, en al·lusió a Cartier-Bresson, «la fotografia capta l’essència d’un instant i en esta exposició eixe instant és el del premi, un moment únic per als actors».