El MuVIM amplia l’exhibició de l’obra dels Becats Alfons Roig 2013 fins al novembre
El Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat amplia l’exhibició de les exposicions dels «Becats Alfons Roig 2013: Jesús Herrera i José Luis Cremades» fins al pròxim 29 de novembre. Des de la seua inauguració, celebrada el 30 de juliol passat, un total de 3.647 persones han visitat la proposta artística del museu de la Diputació.
La Sala Parpalló exhibeix l’obra contemporània dels becats Alfons Roig 2013: «Una cosa enorme» de José Luis Cremades, i «El paisatge al nou Occident», de Jesús Herrera.
Tots dos artistes s’han format a la Facultat de Belles Arts de Sant Carles de la Universitat Politècnica de València, encara que cada un ofereix en la seua obra «un punt de vista diferent», va assenyalar el comissari dels dos projectes, Amador Griñó.
Cremades convida a la contemplació i al silenci
Cremades ha transitat «des de la figuració fins a la seua obra actual a través de diferents formes d’abstracció al llarg d’un camí de desaparicions fins a deixar únicament allò essencial», destaca Griñó.
Finalment, el pintor ha arribat a una pintura «que al·ludeix de forma bastant directa Mark Rothko, Barnett Newman, Clifford Still, Jason Martin o Joseph Marioni i de la qual crida l’atenció la precisió cromàtica i la neteja dels colors, que es degraden de manera orgànica», apunta el comissari i especialista en art contemporani.
El mateix Cremades va definir la seua obra com «una invitació a la contemplació i al silenci com a camí al coneixement»:
Herrera construeix paisatges després d’analitzar elements
La proposta de Jesús Herrera, «El paisatge al nou Occident», és resultat de la seua recerca del paisatge urbà de grans megalòpolis com Mèxic D.F. i São Paulo, «un paisatge transformat per l’home», explica el director del MuVIM. En la seua obra destaquen dos grups específics: contaminació visual i grans fumeres.
La contaminació visual inclou les estructures portants d’anuncis, senyals i backlights o tanques publicitàries que inunden els marges de les grans vies mexicanes, i l’entramat caòtic de cables i altres elements del mobiliari urbà que conformen la vista panoràmica de l’horitzó de la ciutat (skyline).
L’artista va explicar que l’obtenció de la Beca Alfons Roig li va permetre desenvolupar el seu projecte sobre paisatges a Mèxic i a São Paulo. «En la meua obra, primer analitze un element i construïsc a partir d’aquest un paisatge», va apuntar Jesús Herrera.