«La modernitat tipogràfica» completa la proposta del MuVIM
L'exposició «La modernitat republicana a València. Innovacions i pervivències de l’art figuratiu (1928-1942)», inaugurada en el MuVIM l’11 de febrer, compta amb una ampliació i una continuïtat en la nova exposició «La modernitat tipogràfica: imatge i paraula», en què es representa la visió de la morfologia tipogràfica i la tipologia de la imatge.
Aquesta mostra, inaugurada el 15 de març, romandrà instaŀlada en el Museu fins al 22 de maig i focalitza en aquestos dos llenguatges la nova estètica generada en la tradició i les avantguardes i plasmada en el paper imprés.
La visió de la morfologia tipogràfica i la tipologia de la imatge, que ens arriba a través de la diversa producció impresa en els anys de la República o amb major amplitud en la València de 1920 a 1940, planteja un escenari de productivitat gràfica idoni per a abordar una reflexió sobre el que suposa l'ús del terme modern i una actitud de modernitat.
Amb aquesta exposició, el museu tanca el cercle d'una proposta interessant, que ha tornat al MuVIM la seua identitat com a museu de les idees i com a institució objecte d'atenció per part dels amants de la cultura en general, i específicament, de l'art. L'exposició també ofereix l'oportunitat de vore l'original d'un cartell de Josep Renau de grans dimensions, albergat en una coŀlecció privada i que es mostra al públic per primera vegada.