Millora la funcionalitat i la seguretat de la carretera entre Godella, Rocafort i Bétera

 

La Diputació de València ha obert un nou tram de carretera que millora la seguretat viària, l'accessibilitat i la funcionalitat de la carretera entre Rocafort i Godella després de concloure unes obres en què ha invertit 9.681.000 euros consistents en l'ordenació d'accés en la glorieta CV-310 des del km 2+300 fins a la glorieta de la Bonaigua i en el condicionament de la CV-307 fins a Rocafort.

 

 

La Diputació de València ha obert un nou tram de carretera que millora la seguretat viària, l'accessibilitat i la funcionalitat de la carretera entre Rocafort i Godella després de concloure unes obres en què ha invertit 9.681.000 euros consistents en l'ordenació d'accés en la glorieta CV-310 des del km 2+300 fins a la glorieta de la Bonaigua i en el condicionament de la CV-307 fins a Rocafort.

 

Les obres realitzades suposen una millora substancial per a les comunicacions d'una part molt important de l'àrea metropolitana de València en aspectes vitals com els accessos a diverses poblacions des del bypass i l'augment de la seguretat mitjançant la construcció de rotondes i un pas subterrani, una bona senyalització i la separació de trànsits diversos.

 

Igualment, el projecte establix una connexió d'eixos nacionals i autonòmics (AP-7 amb CV-35) i un enllaç ràpid entre diversos nuclis urbans importants.

 

El pas per la reformada CV-310 es restablí ahir, amb la qual cosa es complia el compromís que es va fixar la corporació provincial a fi de canalitzar el trànsit en una zona amb una intensa activitat escolar per l'existència de tres centres educatius que reprendran les seues classes dins de pocs dies.

 

El condicionament i millora del vial ha millorat les incorporacions a la CV-310, ha aconseguit alleugerir el trànsit escolar i residencial i ha separat el trànsit de pas, alié a les urbanitzacions i poblacions.

 :

Per a reduir el nombre d'accidents i agilitzar el trànsit de vehicles separant el trànsit de llarg recorregut del local i ciclista, s'han construït dos rotondes i un pas subterrani de 798 m en el tram on hi havia una major conflictivitat.

 

També s'ha establit una via de servici a cada banda de la carretera a fi d'evitar incorporacions incontrolades i girs perillosos a l'esquerra.

 

16.000 vehicles al dia

 

La CV-310, que connecta Godella amb Torres Torres, suporta un trànsit diari de més de 16.000 vehicles —dels quals un 6% són vehicles pesats— en el tram comprés entre la CV-31 i la A-7.

 

Este vial constituïx un dels eixos radials de penetració a la capital valenciana, ja que connecta les poblacions de Torres Torres, Serra, Nàquera i Bétera amb València i el nord de la seua àrea metropolitana.

 

A més del trànsit de pas o de llarg recorregut, la CV-310 suporta un important trànsit local d'accés a nombroses urbanitzacions situades en el seu entorn i acull una considerable circulació de vianants i ciclista durant els caps de setmana.

 

La carretera s'emmarca en un espai que alberga zones residencials com Campolivar, Santa Bàrbara i les Viŀles de Rocafort, a més del Club de Tenis, que es troba en les proximitats de la glorieta de Boniagua. Estos nuclis poblacionals se situen a les dos bandes de l'actuació.

 

Així mateix, la CV-307, que unix Campolivar amb Rocafort, és transitada per més de 10.000 vehicles diaris, dels quals un 5% són camions.

 

Actuacions

 

La millora de la funcionalitat de la via s'ha aconseguit amb l'execució d'un pas inferior de 798 m de longitud en els PK 1+455 i 2+253 i vies de servici unidireccionals en ambdós marges de la carretera per a independitzar el trànsit de mig recorregut de la CV-310 del generat per la urbanització Santa Bàrbara i els coŀlegis annexos.

 

El projecte contempla també actuacions destinades a condicionar i millorar el traçat d'ambdós vials per mitjà de la modificació de la secció en la carretera, dotant-la així d'un sector de 7 m i de voreres i carrils bici entre l’inici de l'actuació i el PK 1+360.

 

Les obres també arrepleguen la construcció d'una glorieta en el PK 0+760 per a millorar la intersecció amb la CV-307 d'accés a Rocafort i la construcció de noves voreres i un vial per a ciclistes en un dels seus marges.

 

També s'ha millorat la intersecció en les proximitats del cementeri de Godella a fi de millorar l'actual accés als coŀlegis a través del carrer Professorat Espanyol.

 

Finalment, s'han realitzat tasques d'enjardinament i condicionament de terraplens, desmunts i expropiacions residuals.

 

El projecte s'ha completat amb la iŀluminació de les interseccions, les voreres i els carrils bici; la senyalització horitzontal i vertical, i obres d'abalisament i drenatge.