Més de 110 pobles aspiren a tindre seu electrònica
Els ajuntaments de la província guanyen cada dia major presència en internet, en el seu afany per millorar la seua relació amb els ciutadans i oferir-los més i millors servicis, a més de complir amb la legalitat vigent sobre l'accés dels ciutadans a les administracions públiques.
Així ho demostra el fet que un total de 111 ajuntaments dels 269 que hi ha a la província s'hagen adherit a la possibilitat que els oferix la Diputació de València per a crear les seues pròpies seus electròniques en la xarxa, però instal·lades en els servidors de la institució provincial, a fi de facilitar als ciutadans l'accés electrònic a tota la informació i els servicis que oferixen.
L'opció de la institució provincial suposa cost zero per als consistoris i inclou tant la creació com el manteniment de les seus, de la qual cosa s'encarrega la corporació provincial, encara que són els ajuntaments els que es responsabilitzen del seu contingut.
L'ajuntament interessat tan sols ha de formalitzar un conveni de col·laboració amb la Diputació per a la seua incorporació a la seu electrònica compartida de la institució provincial.
La Diputacióde València, per la seua banda, també va posar en marxa, a través de l'àrea de Modernització, la seua seu electrònica per a relacionar-se amb empreses i ciutadans, a fi d’«alliberar els ajuntaments de càrregues econòmiques i, també, de responsabilitat de treball», segons el diputat responsable de l'àrea, José Manuel Haro.
Utilitats de la seu electrònica
La seu electrònica facilita la realització de qualsevol tràmit en línia amb internet amb l'administració, perquè evita la cerca d'entrades pel portal genèric i amb un únic accés per a la persona o entitat que vullga relacionar-se amb l'ajuntament o la Diputació.
L'accés únic o seu, al mateix temps, oferix a l'interessat tota la informació pertinent sobre cada tipus de tràmit que desitja realitzar amb la corporació.
Segons el diputat de Modernització es tracta d’«un nou instrument d'acostament als ciutadans que complix, al mateix temps, amb la legislació vigent sobre administració electrònica i accés electrònic dels ciutadans als servicis públics».
La seu electrònica «impulsa la utilització interactiva de les tecnologies de la informació i la comunicació a fi de facilitar la participació i la comunicació amb els veïns del municipi, tant per a la presentació de documents com per a la realització de tràmits administratius, enquestes i, si és el cas, consultes ciutadanes», ha explicat.