Maria Josep Amigó: «Conscienciar els més menuts és clau per combatre el canvi climàtic»
El Servei de Medi Ambient de la Diputació de València està realitzant als col·legis de les nostres comarques les jornades de tallers ambientals que, com a premi, han obtingut els col·legis guanyadors de la segona edició del Concurs Ambiental Escolar. Amb aquest concurs es pretén que els xiquets i xiquetes busquen informació i s’interessen per temàtiques ambientals (canvi climàtic, aiguamolls, eficiència energètica, mobilitat, soroll, biodiversitat, consum responsable...) de forma que a poc a poc es sensibilitzen i consciencien de la importància que tenen els actes quotidians, de cadascú individualment sobre la resta del món.
En este sentit, ahir dimarts es realitzaren les jornades de tallers ambientals a Ademuz, al col·legi rural agrupat (CRA Ademuz), amb la presència de l’alcalde, Angel Andrés Gonzàlez, i hui dijous, a Cheste, al col·legi San José de la Montaña. A Cheste ha assistit la vicepresidenta de la Diputació de València, Maria Josep Amigó, l’alcalde de Cheste, José Morell Rosel i la regidora d’Educació, María Angeles Llorent, els quals han felicitat i agraït la participació i la implicació d’alumnes i professors en la sensibilització i conscienciació ambiental.
Amigó ha volgut remarcar que la conscienciació dels més menuts, a casa i a les escoles, en la lluita contra el canvi climàtic «és clau per poder combatre’l, si no els fem estimar la natura i tot el que l’envolta no arribarem enlloc». A més, ha destacat aquesta iniciativa des de l’àrea de Medi Ambient com a «més que coherent amb el propòsit dels qui ara governem la Diputació». En aquest sentit ha destacat: «per a nosaltres és una prioritat l’escologia com ho vam demostrar quan només arribar vam decidir dedicar-hi una àrea exclusivament a Medi Ambient i que no estiguera, com a element menor com passava abans, dins l’àrea de Cooperació Municipal».
En aquesta jornada els xiquets i xiquetes han experimentat i s’han conscienciat de la importància de cuidar el recurs 'aigua', tan valuós com escàs, la problemàtica de contaminar-lo, ja que disminueix encara més la seua disponibilitat i dels efectes econòmics, socials i ambientals de la sequera i la desertificació, tan amenaçadores en la nostra província. A més, en este laboratori es treballa la petjada de carboni, oferint als professors una sessió per treballar i aconseguir disminuir la petjada de carboni a l’escola.
Tots estos experiments es duen a terme sota el prisma de la sostenibilitat i de les conseqüències del canvi climàtic, en un escenari singular que representa un laboratori real, amb tres educadors ambientals que introdueixen els alumnes en estos conceptes.
A l’acabar la jornada, s’ha fet entrega a cada xiquet d'adhesius amb comportaments sostenibles a casa i d’un diploma de bones pràctiques que cada classe haurà de signar i comprometre a respectar-lo.