L’Escola de Viticultura i l’Associació de Professionals Forestals preparen monitors d’activitats pedagògiques forestals
L’Escola de Viticultura i Enologia de Requena Félix Jiménez ha fet, al camp d’experiències forestals El Almendro, el curs de Monitor d’activitats pedagògiques forestals.
Esta ensenyança pretén dotar els professionals forestals d’eines pedagògiques per a transmetre a la societat la importància dels boscos i, sobretot, de la seua gestió sostenible.
L’objectiu principal és despertar l’interés per la muntanya i aprendre a descobrir el medi ambient.
Este curs l’han fet un total de vint-i-quatre persones, entre professors i alumnes del centre de la Diputació a Requena, en col·laboració amb les escoles de forestals.
L’Escola de Viticultura i Enologia de Requena Félix Jiménez ha fet, al camp d’experiències forestals El Almendro, el curs de Monitor d’activitats pedagògiques forestals.
Esta ensenyança pretén dotar els professionals forestals d’eines pedagògiques per a transmetre a la societat la importància dels boscos i, sobretot, de la seua gestió sostenible.
L’objectiu principal és despertar l’interés per la muntanya i aprendre a descobrir el medi ambient.
Este curs l’han fet un total de vint-i-quatre persones, entre professors i alumnes del centre de la Diputació a Requena, en col·laboració amb les escoles de forestals.
El departament forestal de l’escola i l’Associació Profor col·laboren en el desenrotllament de diversos projectes. El projecte Linkfor (www.linkfor.es), desenrotllat per esta associació, consistix a motivar el contacte entre les escoles de formació forestal de tota Espanya. A través d’este projecte s’organitzen cursos per a professors i alumnes. Un exemple d’això és el curs en línia gratuït de GVSIG, que molts alumnes del centre valencià realitzen durant els mesos de novembre a gener.
Un altre projecte destacat és el Programa Brots, en què s’emmarca el curs de Monitor d’activitats pedagògiques forestals.
La filosofia d’este programa es basa en el projecte europeu Paws-Med sobre pedagogia forestal, en el qual Profor ha participat durant dos anys. Paws-Med és un projecte que ha creat un sistema de formació per a forestals en coneixements pedagògics, que farà que siguen capaços de transmetre els valors dels boscos a diversos grups de població. Perquè conéixer els boscos és el primer pas per a protegir-los i defendre’ls. El departament forestal de l’escola està estudiant la viabilitat per a poder participar en este projecte en futurs cursos.