Les oficines de promoció del valencià tindran una web impulsada per la Diputació

La Unitatde Normalització Lingüística de la Diputació de València ha exercit hui d'amfitriona en la segona reunió de l'any d'experts en valencià celebrada en el Saló de Reines de la corporació provincial.

 

Al voltant de quaranta professionals, representants de les 70 oficines municipals de promoció del valencià de la Comunitat Valenciana i de les tres diputacions han abordat en la sessió de hui la planificació de les pròximes campanyes de difusió de la llengua autòctona després d'avaluar l'exercici actual.

 

Immaculada Cerdà, cap de la Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació de València, ha destacat la resposta massiva dels tècnics lingüístics, que han acudit a la reunió procedents de tota la Comunitat Valenciana.

 

Cerdà ha anunciat la creació d'una nova pàgina web per a les oficines de promoció del valencià impulsada per la Diputació de València. Durant la reunió, els tècnics han aportat diverses idees i s'ha obert un període de reflexió per a decidir el disseny final de la web esmentada.

 

Sobre l'avaluació de les campanyes desplegades enguany, els tècnics han felicitat la Diputació especialment pels dissenys emprats per a iŀlustrar En valencià està mes bo, Moros i cristians, Rebaixes i Carta als Reis. Estes campanyes han sigut molt ben rebudes especialment pel xicotet comerç.

 

Fruita i verdura, stop motioni indumentària fallera

Les pròximes campanyes impulsades per la Diputació de València, dedicades a les fruites i verdures, a les festes i a la indumentària fallera del segle XVIII, voran la llum durant el pròxim mes d'octubre i es distribuiran als ajuntaments a partir de novembre.

 

La Unitatde Normalització Lingüística de la institució provincial editarà un vocabulari, bosses de paper ecològic i cartells del lèxic de la fruita i la verdura per a la seua distribució per mercats i comerços detallistes. El disseny de la campanya és de Carlos Sáez, alumne de l'Escola d'Art i Superior de Disseny de València (EASD).

 

La campanya «Festes tot l'any» s'amplia amb l'edició del vídeo d'animació amb stop motion anomenat Tres dies de Moros i Cristians, de Bàrbara Boscà, també estudiant de l'EASD, amb qui la Diputació coŀlabora des de fa uns quants anys per al disseny de les campanyes de promoció.

 

El dissenyador Adrià Vidal va guanyar el concurs d'idees organitzat per la Diputació i l'EASD per a iŀlustrar la campanya sobre indumentària fallera del segle XVIII. El cartell dissenyat per Vidal estarà preparat la setmana que ve per a ser remés a les oficines de promoció.