La Diputació de València licita les obres per a millorar la connexió per carretera entre el Rincón de Ademuz i la província de Cuenca

L'àrea de Carreteres de la Diputació de València ha publicat ja la licitació de les obres de condicionament i millora del Camí de Negrón a la N-330, una via unix Ademuz amb la comarca de la Serranía Baja de Cuenca a través del terme municipal de Vallanca.

 

Amb un pressupost de 509.843,97 euros i un termini d'execució de quatre mesos, la intervenció se situa en la continuació de la CV-478. Els treballs es duran a terme sobre un tram de 7,5 quilòmetres de longitud que presenta importants deficiències en el ferm; cosa que, en paraules de la diputada de Carreteres, Reme Mazzolari, “incidix directament en la seguretat d'esta infraestructura, i per tant era una actuació prioritària per a la Diputació”.

 

L'àrea de Carreteres de la Diputació de València ha publicat ja la licitació de les obres de condicionament i millora del Camí de Negrón a la N-330, una via unix Ademuz amb la comarca de la Serranía Baja de Cuenca a través del terme municipal de Vallanca.

 

Amb un pressupost de 509.843,97 euros i un termini d'execució de quatre mesos, la intervenció se situa en la continuació de la CV-478. Els treballs es duran a terme sobre un tram de 7,5 quilòmetres de longitud que presenta importants deficiències en el ferm; cosa que, en paraules de la diputada de Carreteres, Reme Mazzolari, “incidix directament en la seguretat d'esta infraestructura, i per tant era una actuació prioritària per a la Diputació”.

 

Mazzolari, també vicepresidenta segona de la institució provincial, indica que “la intervenció s'ha articulat a través d'una subvenció en espècie que permetrà actuar en territori de Cuenca” i explica que “en este cas es produïx una casuística molt particular, i és que la carretera està en bon estat en la part que recau a la província de València però empitjora notablement quan creua a la de Cuenca; cosa que no té cap sentit per als usuaris, la seguretat dels quals ha d'estar garantida independentment de qui siga el titular de la via”.

 

En este sentit, Reme Mazzolari destaca que “des de la Diputació de València hem catalogat esta carretera com a Camí d'Interés Territorial, ja que és transitada diàriament per molts veïns del Ribcón de Ademuz per a comunicar-se amb la comarca de la Serranía Baja de Cuenca, i viceversa” i subratlla “l'especial paper vertebrador que suposen estes carreteres de la xarxa local en zones que s'enfronten al fenomen de la despoblació, com és la comarca del Rincón”.

 

Menor impacte ambiental de l'obra

 

La intervenció es desenrotllarà a partir del quilòmetre 2,5 de la CV-478 i discorrerà íntegrament en el terme municipal de Moya (Cuenca), ja que l'àrea que recau a la província de València es troba en bon estat.

 

No obstant això, en el tram entre els punts quilomètrics 2,5 i 5,3, el camí presenta un tractament superficial molt deteriorat pel transcurs del temps, mentres que en l'últim interval fins al quilòmetre 7,5 el camí presenta deficiències i irregularitats que dificulten el trànsit.

 

Per a millorar les característiques estructurals i superficials del ferm existent, s'utilitzaran tècniques que disminuïsquen l'impacte ambiental de l'obra. Així, la reutilització de materials in situ contribuïx a no haver d'obrir nous jaciments d'àrids, ni a reduir les reserves dels existents; mentres que la disminució del transport disminuïx les emissions de CO₂i altres contaminants, així com els impactes col·laterals que provoca sobre els camins i flora adjacents (pols, erosions, etc.). D'esta manera s'aconseguix una millor adaptació mediambiental, sostenibilitat i integració paisatgística per l'entorn que travessa.

 

L'actuació inclou la millora de la senyalització vertical, marques viàries i dotació d'elements d'abalisament necessaris, a més de la millora del drenatge superficial mitjançant l'execució de guals inundables de formigó i cunetes de seguretat.

 

La intervenció sobre la CV-478 s'emmarca en el pla de la Diputació de València per a la millora dels denominats ‘Camins d'Interés Territorial’, que són vies, en la majoria dels casos de titularitat municipal, que tenen una funcionalitat afegida per algun motiu, com pot ser acurtar itineraris, comunicar llocs amb mobilitat estacional o constituir l'única via a d'accés a nuclis habitats de relativa importància.