La Diputació de València atén 85.000 consultes sobre gestió tributària amb intel·ligència artificial

Més de 85.000 dubtes en matèria de gestió tributària han sigut gestionades ja per Gestri, un chatbot de la Diputació de València desenvolupat amb intel·ligència artificial per al servici d'atenció al contribuent que depén de l'àrea d'Hisenda de la institució provincial.

 

La diputada de Gestió Tributària, Laura Sáez, indica que “a través d'esta ferramenta informàtica s'enriquix la relació entre la institució i la ciutadania, que continua tenint a la seua disposició els canals d'atenció tradicionals —telefònica, presencial i electrònica—; perquè puga triar la via de comunicació que els resulte més còmoda i eficaç”.

 

Més de 85.000 dubtes en matèria de gestió tributària han sigut gestionades ja per Gestri, un chatbot de la Diputació de València desenvolupat amb intel·ligència artificial per al servici d'atenció al contribuent que depén de l'àrea d'Hisenda de la institució provincial.

 

La diputada de Gestió Tributària, Laura Sáez, indica que “a través d'esta ferramenta informàtica s'enriquix la relació entre la institució i la ciutadania, que continua tenint a la seua disposició els canals d'atenció tradicionals —telefònica, presencial i electrònica—; perquè puga triar la via de comunicació que els resulte més còmoda i eficaç”.

 

Gestriva nàixer amb l'objectiu de complir tres objectius fonamentals: proporcionar respostes immediates a les inquietuds de la ciutadania en matèria tributària, identificar els dubtes més freqüents entre les persones contribuents i alleujar la càrrega sobre altres canals d'atenció de l'entitat.

 

Per a això, este botallotgat en el portal web de la Diputació de València (/), opera les 24 hores de cada dia de l'any, i és capaç d'atendre milers de consultes, fins i tot de converses, de manera simultània. A més, pot integrar-se amb summa facilitat en diferents canals, des de pàgines web a ferramentes de comunicació interna, passant per xarxes socials o telefonia, entre altres.

 

Esta solució tecnològica, a la qual han accedit ja 41.000 usuaris únics, ha sigut dissenyada per la companyia 1MillionBot per resoldre dubtes i preguntes relacionades amb la tributació de manera eficient i en tres idiomes -valencià, castellà i anglés- a través un assistent conversacional. 

 

“La implementació de sistemes d'intel·ligència artificial com Gestri reflectix una tendència creixent cap a la digitalització i automatització de servicis públics, on l'eficiència, l'accessibilitat i la satisfacció de les persones usuàries són prioritàries”, conclou la diputada Laura Sáez, qui recorda que “des de l'àrea d'Innovació que dirigix Juan Ramón Adsuara s'està treballant de manera paral·lela per a aplicar la IA de manera transversal a altres àrees de la Diputació”.

 

 

Delegació d'impostos de més de 300 entitats

 

El Servici de Gestió Tributària tramita els impostos d'un total de 316 entitats que han delegat este servici en la Diputació de Valéncia, dels quals 239 són municipis, la qual cosa suposa el 90% dels ajuntaments de la província de València.

 

També s'han adherit a este servici dos entitats locals menors, cinc mancomunitats, quatre consorcis i 65 comunitats de regants, a més de la Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana (EPSAR).