La Diputació de València aposta per estendre la celebració del Weird Market a la resta de la província

La Diputació de València redobla la seua aposta per posicionar a la província en el mapa internacional com a pol d'innovació creativa i innovadora en el sector audiovisual. El diputat d'Innovació, Juan Ramón Adsuara, ha participat en la presentació de la 16a edició de Weird Market, el Mercat Internacional d'Animació, Videojocs i Nous Formats Audiovisuals, que se celebra per tercera vegada a València de l'1 al 6 d'octubre, en les seus de la Filmoteca Valenciana, La Farinera i Les Naus. La corporació provincial col·labora en l'organització del Weird Market amb una ajuda que ascendix a 50.000 euros.

 

La Diputació de València redobla la seua aposta per posicionar a la província en el mapa internacional com a pol d'innovació creativa i innovadora en el sector audiovisual. El diputat d'Innovació, Juan Ramón Adsuara, ha participat en la presentació de la 16a edició de Weird Market, el Mercat Internacional d'Animació, Videojocs i Nous Formats Audiovisuals, que se celebra per tercera vegada a València de l'1 al 6 d'octubre, en les seus de la Filmoteca Valenciana, La Farinera i Les Naus. La corporació provincial col·labora en l'organització del Weird Market amb una ajuda que ascendix a 50.000 euros.

 

Durant la seua intervenció, Adsuara ha mostrat el ple compromís amb la celebració de l'esdeveniment a València, que espera que s'estenga per als pròxims anys. A causa de les obres que actualment estan tenint lloc en la Beneficència, esta edició del Weird Market ha hagut de traslladar-se a altres instal·lacions de la capital, després de dos anys celebrant-se en el recinte cultural de la Diputació. En este sentit, el diputat ha afirmat que “esperem tornar a celebrar l'edició de 2025 en la Beneficència, atés que apostem per atraure este esdeveniment i apostar pel sector audiovisual valencià, i pretenem continuar liderant la seua continuïtat a València i estendre accions a la província”.

 

Precisament la prolongació del Weird market més enllà de la capital, és una de les claus que, segons Adsuara, haurien de marcar este esdeveniment en pròximes edicions. “Pretenem que l'esdeveniment incloga accions en altres municipis i territoris de la província, per exemple realitzant alguna jornada específica de recruitment, jornades o seminaris sobre la potencialitat del sector audiovisual, concurs de curtmetratges i animació en col·laboració amb centres educatius de la província, etc.”, ha manifestat el diputat d'Innovació de la corporació provincial.

 

Un dels objectius del Weir Market és promoure sinergies i aliances entre els actors del sector per a generar oportunitats de negoci i incentivar el desenrotllament de la indústria audiovisual valenciana, així com promocionar la cultura emprenedora i innovadora impulsant en l'ecosistema tecnològic audiovisual a través de la retenció i atracció de talent jove, incrementant les seues opcions d'ocupabilitat.

 

La seua programació inclou conferències, presentacions, trobades, reunions negocie a negoci (B2B), un fòrum d'ocupació i projeccions. Compte, a més, amb un mercat de curtmetratges d'animació destinat a distribuïdores, programadors i compradors de curtmetratges.