La Diputació posarà senyals al port ciclista de Barx

La Diputació de València, a través de l'Àrea de Carreteres de la institució provincial, posarà senyals al port ciclista de Barx per a facilitar als ciclistes l'ús esportiu d'estos trams de muntanya.

 

La iniciativa, que es posarà en marxa el pròxim mes, sorgix d'un estudi fet per tècnics de carreteres en quatre de les rutes ciclistes més emblemàtiques i transitades de la província.  A més d'este port, també se senyalitzaran els ports ciclistes de l'Oronet, als vessants nords i sud de la Serra Calderona, i el Garbí

 

L'objectiu és informar el cicloturista sobre les característiques fonamentals del port, tant en el seu inici, com al llarg de tot el recorregut i fins a l'acabament. Esta és també una manera de posar en valor els ports de muntanya de la xarxa provincial de carreteres com a recurs turístic.

 

La nova senyalització, que començarà a instaŀlar-se el pròxim mes, indicarà l'arrancada del port, la distància que hi ha fins a la coronació de la cima, el pendent mitjà del quilòmetre següent en cada quilòmetre i l'acabament del port.

 

Els trams de carretera sotmesos a estudi afecten les carreteres CV-10, CV-3341 i CV-675 en un total aproximat de 21 km.

 

Este projecte s’assembla a la senyalització d’alguns ports de Pirineus molt famosos pel Tour de França i té molt bona acollida entre les penyes ciclistes

 

A més, Carreteres estudia ampliar este tipus de senyalització a altres trams de carreteres de la província i inclús dotar els senyals de dispositius informàtics que puguen connectar amb els telèfons intel·ligents dels ciclistes per a subministrar la informació de l’estat de la carretera, el trànsit, l'oratge, etc.

 

 

Informació dels senyals

 

L'estudi previ al projecte ha permés una caracterització geomètrica d’estos quatre ports amb identificació d’inici i final, altituds, desenrotllaments i pendents mitjans i màxims totals i parcials de manera que servisca de base a una proposta de senyalització que puga servir de referència als ciclistes en la pràctica esportiva.

 

Per a això, de cada un dels ports s’ha generat un Model Digital del Terreny (MDT) i s’ha ajustat un eix en planta i en alçat, obtenint la identificació d’origen i final del port, el perfil longitudinal continu complet ajustat amb rasants rectes i acords parabòlics, l’altitud en coronació, desnivell total, distàncies a origen i a coronació de cada un dels punts intermedis del traçat, pendent longitudinal mitjà total i longitud de cada tram de rasant recta, altitud i pendent mitjà i màxim en cada quilòmetre fins a coronació, plànols de planta sobre ortofotografia aèria i plànols de perfil longitudinal en format PDF i CAD, i finalment la proposta de senyalització del port.

 

 

El ciclista en les carreteres de la xarxa provincial

 

En els últims anys, la Diputació de València, a través de l'Àrea de Carreteres, ha promogut i executat una important xarxa de carrils bici o carrils de ciclistes i vianants segregats del trànsit.

 

L'objectiu ha sigut garantir la circulació còmoda i segura de qualsevol tipus d'usuaris, especialment cicloturistes, xiquets i aquells usuaris que empren la bicicleta com a mitjà de transport habitual.

 

Així mateix, la institució provincial ha posat en marxa altres mesures per a millorar les condicions de les carreteres amb la finalitat de facilitar la pràctica del ciclisme esportiu. Entre estes mesures destaca la limitació de velocitat dels automòbils, el reforçament de la senyalització de trams amb especial afluència de ciclistes i l'execució de vorals bici (voreres d'emergència d'amplària superior als 2 metres pintats de color roig destinats d'una manera preferent al trànsit ciclista).