La Diputació obri quatre carrils en el perillós tram de Sant Antoni de Benaixeve a Bétera
El president de la Diputació de València, Alfonso Rus, ha inaugurat este matí, junt amb l'alcalde de Bétera, Germán Cotanda, i el de Sant Antoni de Benaixeve, Eugenio Cañizares, l'ampliació a quatre carrils de la CV-336 en el tram comprés entre estos dos municipis, amb un pressupost total de 9,2 milions i un pla d'execució complit de dotze mesos. L'actuació s'ha realitzat en un tram de 3,7 quilòmetres d'una carretera que suporta un tràfic diari de 17.000 vehicles i s'havia convertit en un dels trams més perillosos de la xarxa provincial a causa de l'estretor de les seues vies, la falta de voreres d'emergència i visibilitat, interseccions perilloses i servici a urbanitzacions amb trànsit interior. A l'obertura del vial ha acudit també el vicepresident Juan José Medina, el responsable de l'Àrea de Carreteres, Isidro Prieto, i els diputats Francisco Tarazona, Rafael Pérez, Raul Pardós, Emili Gregori i Concha Andrés. També ha assistit a l'acte l'alcalde de Benaguasil, Joaquín Segarra; el primer edil de Loriguilla, José Javier Cervera; el de Llíria, Manuel Izquierdo; l'alcalde de Nàquera, Damián Ibáñez; el d'Olocau, Antonio Ropero; el de Pedralba, Roberto Serigó; l'edila de la Pobla de Vallbona, Mari Carmen Contelles; el representant municipal de Serra, Javier Arnal, i altres autoritats locals. El responsable provincial ha declarat en l'acte d'inauguració que la corporació provincial “ha de treballar per a continuar aportant seguretat als vials i millorar la qualitat de vida dels veïns de la província. Perquè el més important és la seguretat de les persones”. En este sentit, Rus ha informat que l'Àrea de Carreteres de la Diputació disposa de 2.000 quilòmetres en què es treballa per a reduir els accidents i millorar les connexions entre els municipis”. “Intentarem arribar a tots les poblacions”, ha afegit.
“Fet i dit”
“El lema de la Diputació de València és “Fet i dit”, primer ho fem i després ho comptem, i encara queden moltes carreteres per millorar”, ha manifestat el responsable provincial. Alfonso Rus s'ha referit així al compromís de la Diputació de València amb tots els ajuntaments de la província: “La institució només pot tindre un objectiu i és estar al costat dels municipis i ser receptiva amb les necessitats dels ciutadans. Per això continuarem invertint en els pobles”. El president ha valorat també l'esforç dels alcaldes i el veïnat que han patit els inconvenients d'esta carretera, “que es trobava en molt mal estat i suportava diàriament el trànsit de 17.000 vehicles. Disculpeu —va dir— perquè havia d'haver-se fet com més prompte millor”. Finalment, Rus ha declarat que la seguretat “val més que els 9 milions que s'han invertit en este vial”, i hi ha assenyalat que “ara els veïns tenen seguretat, tranquil·litat i qualitat de vida”.
|
Revaloració de la zona
Per la seua banda, l'alcalde de Sant Antoni de Benaixeve ha agraït a la corporació provincial la seua “gran sensibilitat cap als municipis”. “Hem reivindicat la millora d'esta carretera durant molt de temps i, a pesar de la crisi, ja és una realitat”, hi ha assenyalat.
Així mateix, el primer edil considera que es tracta d'una obra “molt important” ja que, segons conta, “ara la seguretat és excel·lent i s'ha revalorat la zona, a més millorarà les comunicacions entre les urbanitzacions”.
|
D'altra banda, Cañares ha reconegut el gran treball que està realitzant Alfonso Rus en la Federació Espanyola de Municipis i províncies (FEMP) a fi d'analitzar l'informe sobre l'avantprojecte de la reforma per a la racionalització i sosteniblidad de l'Administració local.
Millora dels fluxos de trànsit
Per la seua banda, el responsable de Bétera s'ha mostrat molt optimista amb esta ampliació a quatre carrils de la CV-336 ja que “millorarà els fluxos de trànsit, la funcionabilidad del vial i impulsarà el desenvolupament urbanístic de Bétera”.
En esta línia, Cotanda ha insistit que el reformat vial “és el futur de l'expansió urbanística”, i espera que es reactive la zona ·a fi que les empreses decidisquen instal·lar-se en la demarcació”.
“A Bétera li ha tocat la loteria amb esta carretera”, sosté l'alcalde, alhora que agraïx al president provincial la seua “eficàcia” i la seua “defensa pel municipalisme que engrandix a tots els pobles”.
Objectius complits
El principal objectiu de la posada en marxa d'estes obres ha sigut augmentar significativament la capacitat de la via, que ha passat de tindre una secció de dos carrils a una de quatre, a fi de reduir els temps de recorregut. També s'ha millorat la seguretat viària del trànsit per mitjà de la restricció total d'accessos al tronc principal, canalitzant el trànsit residencial per mitjà de vies de servici, que s'incorporen a les carreteres en les rotondes.
També s'ha millorat la connectivitat amb els vials existents per mitjà de la construcció de quatre noves glorietes i s'ha augmentat la comoditat de la conducció amb la millora en planta i alçat, adequant-ho a la velocitat de projecte, que és de 90 quilòmetres hora.
D'altra banda, l'obra ha augmentat la capacitat del ferm, dotant-lo d'un rodament d'elevada absorció acústica amb la qual cosa s'han evitat pantalles acústiques al llarg del recorregut i s'ha adequat la senyalització i els sistemes de contenció a la nova carretera.
Un altre dels objectius del projecte ha sigut augmentar la seguretat en condicions de conducció nocturna per mitjà de la il·luminació de les glorietes i la integració paisatgística del vial amb l'enjardinament de les rotondes, la mitjana i les zones residuals, així com la revegetació dels talussos.
Obres
L'execució d'esta ampliació, que ha sigut subvencionada en la seua totalitat per la Diputació de València amb una inversió de 9,2 milions d'euros, ha inclòs la duplicació de 3,7 quilòmetres de la CV-336 dividits en quatre trams de característiques homogènies limitats per glorietes. En els tres primers recorreguts, la calçada disposa de dos plataformes independents separades per una mitjana composta cada una per dos carrils de 3,5 metres, voreres d'emergència de 2,5 metres d'exterior i un metre d'interior, i berma de 0.75 metres. L'últim ramal està compost per dos plataformes separades per una barrera tipus New jersei doble amb carrils de 3,25 metres, voreres d'emergència interiors d'1 metre i exteriors d'1,50 i berma de 0.5 metres.
Els treballs s'han completat amb la construcció de cinc interseccions giratòries tipus glorieta, en concret les rotondes Cima, Maniser, Torre En Conill, Glorieta golf i Bétera.