Diputació i Generalitat unixen esforços per a impulsar el turisme en la província

 

El president de la Diputació de València, Alfonso Rus, ha firmat este matí en Fitur un conveni amb el president de la Generalitat Valenciana, Alberto Fabra, per al desenvolupament d’accions conjuntes de màrqueting de les destinacions i productes turístics de la Generalitat Valenciana i la província de València per als anys 2013 i 2014.

 

El president del Consell també ha subscrit acords amb Alfonso Grau, alcalde en funcions de la ciutat de València, amb el responsable provincial de Castelló, Javier Moliner, amb la presidenta de la Diputació d’Alacant, Maria Luisa Pastor, i amb l’alcalde de Benidorm, Agustín Navarro, en un acte que ha comptat també amb la presència del conseller Máximo Buch i d’una gran representació de diputats de la corporació provincial de València i una multitud d’alcaldes.

 

En este sentit, Fabra ha informat que, a través d’esta acció conjunta entre Generalitat, diputacions i ajuntaments, «s’han elaborat 250 experiències turístiques a cost de mercat».

 

El cap del Consell s’ha mostrat optimista amb esta iniciativa que, per primera vegada, compta amb la participació de l’Ajuntament de València i que «ajudarà a tornar la confiança i a consolidar l’economia d’un sector estratègic».

 

En esta línia, Fabra ha informat sobre els bons resultats obtinguts enguany en este sector i ha assegurat que el 2012 «vora 22 milions de turistes han visitat la Comunitat Valenciana, la qual cosa suposa el 12,6% del PIB i el 13,4% de llocs de treball registrats en el nostre territori».

 

Alberto Fabra ha valorat també el paper que juga el turisme a la Comunitat Valenciana, i ha assegurat que «el turisme ha de ser el motor necessari de la Comunitat Valenciana per a eixir de la crisi».

 

Finalment, el president de la Generalitat ha anunciat que es crearan delegacions comercials per a promocionar el territori valencià en el món, i ha insistit en la necessitat d’«acostar encara més la Comunitat Valenciana a Madrid perquè siga la seua platja, la seua zona cultural i el seu racó gastronòmic».

 

Accions

 

El Patronat Provincial de Turisme València, Terra i Mar pretén desenvolupar amb esta iniciativa accions de desenvolupament turístic que permeten millorar el posicionament de la seua oferta turística a la Comunitat Valenciana, en l’àmbit estatal i en els mercats emissors internacionals i recolzar la comercialització dels seus productes.

 

L’acord establix que el patronat i l’Agència Valenciana de Turisme intercanviaran continguts sobre destinacions i productes turístics de la província de València per a mantindre la seua actualització i qualitat en nivells òptims.

 

Així mateix, s’acorda dur a terme entre ambdues entitats accions relacionades amb la investigació dels mercats, iniciatives conjuntes de publicitat, intercanvi de continguts i material informatiu, activitats de formació i tecnificació sectorials, així com la participació conjunta en les fires i accions amb agents de viatges i operadors turístics. També es realitzaran actuacions amb mitjans de comunicació i altres dirigides al consumidor final com ara campanyes locals, màrqueting directe, presència i dinamització en les xarxes socials. Finalment, es desenvoluparan tasques de suport a la comercialització de l’oferta turística i de millora dels servicis d’informació i màrqueting en destinació.

 

Els mercats prioritaris per a l’execució de les anteriors accions per a la província de València seran, entre els d’Espanya, la Comunitat Valenciana, Madrid, País Basc, Catalunya i Castella-la Manxa; en àmbits internacionals, Gran Bretanya, Itàlia, França, Països Baixos, Alemanya i els països nòrdics, entre altres, a més de mercats emergents.

fiturcomunitatweb.mp4