La Diputació estabilitza un vessant per a concloure la millora de la carretera de Bugarra a Gestalgar
La Diputacióde València acaba d'adjudicar amb un pressupost de 492.674 euros les obres de manteniment i sosteniment del vessant que hi ha al costat del poble de Gestalgar amb el fi de permetre que concloga la millora de la carretera CV-377, amb un pressupost de 4,9 milions d'euros, en el tram de Bugarra a Gestalgar, que s'havia paralitzat en detectar el problema del lliscament.
El diputat Seguí, que ha visitat les obres i s'ha reunit amb els alcaldes de Gestalgar i Bugarra, ha valorat la gestió com una resposta immediata per a resoldre «uns problemes tècnics heretats de la gestió anterior» i a més abordar «la solució al problema que s'havia plantejat després de comprovar que el vessant era una amenaça per a les obres i per a la pròpia carretera».
Tot açò s'ha resolt en un temps rècord i permetrà que, en vora quatre mesos, concloguen els treballs d’afermament dels terrenys i els 500 m que queden per concloure del projecte inicial, que consisteix bàsicament en eixamplar la calçada actual i guanyar més seguretat en el trànsit en fer dos carrils de 3 m d'ample.
Com a Cortes de Pallás
Les obres que ara s'han adjudicat consisteixen bàsicament en coŀlocar malles dinàmiques i estàtiques, i se subjectaran les pedres grans per a impedir que bolquen i caiguen, cosa que recorda, encara que en dimensions molt menors, els treballs d'assegurament i prevenció conclosos en la carretera de Cortes de Pallás després del lliscament patit i resolt amb celeritat a la fi de l'any passat.
El vessant que s'assegurarà està situat en el marge dret de la CV-377, de Pedralba a Gestalgar, entre el punt kilométric 11,5 i 11,9, en el terme de Gestalgar i prop de la població.
Després de diversos estudis, es va detectar que existeixen blocs solts o una acumulació d'ells en estat crític d'estabilitat.
El procés consistirà, d'una banda, en unes actuacions de protecció davant de despreniments mitjançant la coŀlocació de pantalles dinàmiques i l’ancoratge d'un bloc mitjançant una malla d'anells d'acer i malles de triple torsió, i d’una altra, en l'estabilització del vessant mitjançant el sanejament manual de blocs amb risc de caiguda, la revegetació per a estabilitzar el sòl i protegir-lo davant de l'erosió, i reduir les possibles infiltracions de vessaments superficials. Finalment s'executarà un sistema de drenatge en l’entorn de la carretera.