La Diputació advertix de l'onada de calor per telèfon i en persona els 16.300 usuaris de teleassistència
El Servici Provincial de Teleassistència de la Diputació de València està informant estos dies sobre l'onada de calor per mitjà de telefonades i visites a domicili preferentment persones majors de 80 anys amb problemes cardiovasculars o respiratoris i els que residixen en municipis de l'interior de la província.
La Diputacióde València ha posat en marxa un any més la campanya Onada de Calor, una iniciativa que es desenvoluparà fins a setembre amb motiu de les altes temperatures i amb la qual es pretén pal·liar els efectes perjudicials que estes poden produir en la salut de les persones majors.
El Servici Provincial de Teleassistència de la Diputació de València està informant estos dies sobre l'onada de calor per mitjà de telefonades i visites a domicili preferentment persones majors de 80 anys amb problemes cardiovasculars o respiratoris i els que residixen en municipis de l'interior de la província.
La Diputacióde València ha posat en marxa un any més la campanya Onada de Calor, una iniciativa que es desenvoluparà fins a setembre amb motiu de les altes temperatures i amb la qual es pretén pal·liar els efectes perjudicials que estes poden produir en la salut de les persones majors.
Paral·lelament, es duran a terme altres actuacions a fi de difondre les mesures preventives i les recomanacions que ha de seguir este grup de població. En esta línia, es realitzaran entrevistes amb els treballadors socials de tots els municipis de la província de València i xarrades específiques sobre l'onada de calor.
Per a desenvolupar correctament esta campanya, Fonolar, l'empresa adjudicatària d'este servici de la Diputació, porta diàriament un control per a conéixer quines són les zones amb preemergència per onada de calor i realitza telefonadesespecífiques als usuaris d'aquelles comarques o municipis en què es registrentemperatures elevades.
En este sentit, es prioritza aquelles persones amb més de 80 anys que patixen malalties cardiovasculars o respiratòries.
Mesures i recomanacions
Des del Centre d'Atenció s'informa dels consells i recomanacions davant d'una onada de calor:
- Beure abundant aigua o líquids sense esperar a tindre set, excepte si hi ha contraindicació mèdica.
- Evitar les eixides i activitats físiques a les hores de més calor i romandre en llocs frescos i a l'ombra.
- Menjar de manera lleugera: verdures, fruites, gaspatxos i sucs.
- Utilitzar roba lleugera, de colors clars i no estreta, amb calçat fresc que transpire.
- Protegir-se del sol.
- Abaixar les persianes evitant que el sol entre directament i no obrir les finestres quan la temperatura exterior siga més alta.
- En cas d'emergència, polsar el botó roig per a contactar amb el servici de teleassistència.
Entre els principals símptomes associats a l'onada de calor destaquen els marejos, les nàusees i els problemes intestinals.
En estes situacions s'aplica el protocol d'emergències sanitàries, que consistix a demanar la màxima informació possible del que li ocorre a l'usuari per a poder identificar si es tracta d'un colp de calor. En este cas, es telefona al Centre de Salut per a deixar l'avís domiciliari perquè el metge es trasllade al seu domicili i puga atendre’l.
Posteriorment, des del Centre d'Atenció es fan una sèrie de telefonadesde seguiment per a comprovar l'estat de l'usuari i la seua evolució.