Del Tros al Plat connecta professionals de la cuina valenciana per a fidelitzar el turisme en el territori valencià
La diputada de Turisme de la Diputació de València, Pilar Moncho, ha participat en la trobada gastronòmica organitzada per l'Associació Professional de Cuiners i Cuineres de la Comunitat Valenciana (APCCV) en el Cub dels Comarques de València per a fidelitzar el turisme en el territori valencià amb la filosofia Del Tros al Plat.
La diputada de Turisme de la Diputació de València, Pilar Moncho, ha participat en la trobada gastronòmica organitzada per l'Associació Professional de Cuiners i Cuineres de la Comunitat Valenciana (APCCV) en el Cub dels Comarques de València per a fidelitzar el turisme en el territori valencià amb la filosofia Del Tros al Plat.
A la taula de treball han assistit més de 20 representants de la restauració, l'hostaleria i la gastronomia valencianes amb l'objectiu de posar en comú estratègies i nous plans conjunts que permeten consolidar les visites a València a través de la cadena de valor, propugnada per Del Tros al Plat, “que arranca amb els productes autòctons i el seu particular paisatge de producció, creix amb la singular manera de cuinar-los i culmina amb la presentació de plats únics en establiments valencians prestigiats, precisament, per aquesta manera de treballar el producte i el plat”, ha recordat Pilar Moncho.
Plataforma adequada i proactivitat
Els experts en cuina han apuntat que, a diferència d'altres cuines, la valenciana no disposa d'un substrat cultural comú, com sí que ho comparteixen altres com la basca. Entre altres conclusions, van assenyalar que el punt de concentració i connexió entre els professionals valencians és el producte, i Del Tros al Plat és la plataforma més adequada per a mostrar-ho.
Segons Sebastián Romero, president de l'APCCV, “és necessari generar una estratègia comuna i sinergies amb les diferents administracions per a establir objectius i, sumant esforços, aconseguir-los”.
En aquest sentit, la diputada ha assenyalat que la proactivitat “és l'eina indispensable per a fer realitat la desestacionalització turística que permetrà fidelitzar el visitant a partir de l'aposta per allò autòcton”.