El Consorci Provincial de Bombers de València adquirirà cinquanta-sis nous vehicles

 

L’Assemblea General del Consorci Provincial de Bombers de València ha aprovat, en sessió extraordinària i amb els vots a favor de tots els grups polítics, un expedient de contractació per a l’arrendament de cinquanta-sis nous vehicles per un cost de 17.211.000 euros.

El president delegat, Francisco Tarazona, ha explicat que «és necessari per a la seguretat dels nostres efectius i per a prestar un millor servici al ciutadà l’adquisició d’estos vehicles de què podrem disposar al llarg del 2013»».

 

L’Assemblea General del Consorci Provincial de Bombers de València ha aprovat, en sessió extraordinària i amb els vots a favor de tots els grups polítics, un expedient de contractació per a l’arrendament de cinquanta-sis nous vehicles per un cost de 17.211.000 euros.

El president delegat, Francisco Tarazona, ha explicat que «és necessari per a la seguretat dels nostres efectius i per a prestar un millor servici al ciutadà l’adquisició d’estos vehicles de què podrem disposar al llarg del 2013»».

L’expedient esmentat es dividix en set lots conforme el tipus de vehicle. Així, el Consorci adquirirà nou bombes urbanes pesades (BUP), que són els camions de primera eixida per a un servici polivalent i serviran per a substituir camions que tenen una antiguitat d’entre onze i dèsset anys; huit autobombes rurals (BRL), que són camions per a ús en incendis forestals per les seues característiques per a circular per pistes forestals; cinc autobombes d’abastament (BNP), camions amb un depòsit d’aigua de major capacitat per a servicis de major envergadura, i un vehicle de rescat en altura (ABE), que es destinarà al parc de Requena.

A més, l’expedient inclou vint-i-vuit vehicles lleugers o UPC per a personal operatiu, un vehicle de post de comandament avançat i quatre furgons de transport, un dels quals serà un microbús de nou places per al desplaçament dels bombers i tres furgons de salvament.

Segons el director gerent, Manuel Álvaro, «es tracta d’un arrendament financer que tindrà un termini de duració de deu anys per als camions i cinc per als vehicles lleugers».

Conveni per a canceŀlació dels deutes

L’Assemblea General també ha aprovat un conveni tipus de canceŀlació de deutes amb les entitats consorciades. Segons Álvaro, «és un primer pas per a intentar reduir els deutes que tenen contrets amb el consorci». Amb este conveni cada una de les entitats consorciades amb deutes contrets i que així ho soŀliciten podran firmar un conveni amb un termini màxim de canceŀlació de quatre anys.

El director gerent ha recordat que la font principal de finançament del Consorci són les aportacions de les entitats consorciades: la Diputació de València, la Generalitat Valenciana i els ajuntaments de més de vint mil habitants, segons establix la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local.

Reconeixement al treball dels bombers

Finalment, Tarazona ha aprofitat per a felicitar els bombers del Consorci i la resta de servicis d’emergències, que han treballat «molt dur en una setmana en què ens hem vist desbordats pels incendis forestals. Açò se suma a una campanya forestal molt intensa este estiu, amb molts incendis i en la qual tots s’han empleat a fons perquè esta desgràcia que hem viscut no haja sigut major».