60 municipis valencians promouen el comerç local gràcies al conveni entre la Diputació i la Unió Gremial
Al voltant de 60 municipis del territori valencià fomentaran el comerç de proximitat a través de la campanya “Comerç local de poble, de barri, de mercat”, posada en marxa per la Unió Gremial juntament amb la Diputació de València com a continuació de la iniciada en 2020.
Durant la signatura d'este conveni de col·laboració entre la institució provincial i la patronal del comerç local, el president de la Diputació, Toni Gaspar, ha assenyalat que “va ser l'esclat de la crisi sanitària del coronavirus el que ens va fer dirigir la nostra mirada encara més al comerç de proximitat, i la millor manera d'arribar a este sector clau als pobles era a través de la Unió Gremial, essencial per a enfortir el teixit comercial de la província”.
Al voltant de 60 municipis del territori valencià fomentaran el comerç de proximitat a través de la campanya “Comerç local de poble, de barri, de mercat”, posada en marxa per la Unió Gremial juntament amb la Diputació de València com a continuació de la iniciada en 2020.
Durant la signatura d'este conveni de col·laboració entre la institució provincial i la patronal del comerç local, el president de la Diputació, Toni Gaspar, ha assenyalat que “va ser l'esclat de la crisi sanitària del coronavirus el que ens va fer dirigir la nostra mirada encara més al comerç de proximitat, i la millor manera d'arribar a este sector clau als pobles era a través de la Unió Gremial, essencial per a enfortir el teixit comercial de la província”.
En eixe sentit, la diputada de Benestar Social, Pilar Sarrión, ha destacat “l'enorme esforç que va fer el xicotet comerç en l'època més dura de la pandèmia, amb horaris intempestius, dificultats de tota mena… En eixa època va quedar palés més que mai el servei que oferixen a les veïnes i veïns dels nostres municipis; d'ací que hàgem apostat per continuar donant suport amb la reedició d'este conveni”.
El president de Unió Gremial, Juan Motilla, afirma que “triar comerç local significa apostar per un món millor”, i ha incidit que esta campanya s'integra en els objectius marcats per l'Agenda 2030: “promovent el comerç de proximitat, avancem cap a un model més sostenible i just en el qual cada persona en comprar tria el món que desitja”.
Element vertebrador
Amb l'eslògan “Comerç local de poble, de barri, de mercat. Cada vegada que compres, tries el món que vols”, la campanya que s'ha presentat hui incidix en la idea que el comerç local és un element dinàmic, essencial i vertebrador en la vida dels pobles i ciutats de la Comunitat Valenciana.
Esta iniciativa preveu diferents accions de comunicació, partint dels huit cartells elaborats per la dissenyadora i fotògrafa Macarena Blanco que es basen en cadascun dels sectors representats en la Unió Gremial.
Es tracta de la segona edició de la campanya que es va posar en marxa en 2020, també de manera conjunta entre Diputació i Unió Gremial, i que va tindre com a lema ‘Comerç local, comerç brutal’.