35 empreses turístiques valencianes participen en un esdeveniment professional amb el mercat aragonés al centre de Zaragoza
València Turisme i Turisme Comunitat Valenciana, en col·laboració amb el Patronat Costa Blanca, van celebrar anit al centre de Zaragoza una trobada professional en la qual van participar totes les marques turístiques i 35 empreses turístiques valencianes per a acostar els seus productes a un total de 30 agents de viatges aragonesos i fomentar així la desestacionalització de les visites del mercat aragonés al nostre territori.
València Turisme i Turisme Comunitat Valenciana, en col·laboració amb el Patronat Costa Blanca, van celebrar anit al centre de Zaragoza una trobada professional en la qual van participar totes les marques turístiques i 35 empreses turístiques valencianes per a acostar els seus productes a un total de 30 agents de viatges aragonesos i fomentar així la desestacionalització de les visites del mercat aragonés al nostre territori.
A l'esdeveniment va assistir el diputat de Turisme de la Diputació de València, Jordi Mayor; els regidors de Turisme de Cullera i Gandia, Débora Marí i Vicent Mascarell, respectivament; a més de responsables de les comunitats autònomes expositores del Salón Aragonés del Turismo (ARATUR), que ha començat este matí i se celebrarà fins diumenge que ve al Palacio de Congresos de la capital aragonesa.
L'objectiu de l'acció, segons el diputat de Turisme, Jordi Mayor, va ser “presentar als agents de viatges aragonesos l'oferta de producte experiencial de la Comunitat Valenciana, tant en l'àmbit litoral com en l'urbà o a l'interior, perquè l'incloguen als seus catàlegs de viatges i desestacionalitzar així els viatges del client aragonés al nostre territori, en la seua majoria realitzats a l'estiu a les nostres platges”.
El mercat aragonés ocupa la sisena posició en nombre de viatges a la Comunitat Valenciana. En 2019 es van registrar un total de 636.443 viatges i la província de Castelló va rebre el major número d'estos visitants, concretament el 46% del total.
L'esdeveniment va consistir en la celebració inicial d'una taula de treball entre empreses turístiques de la CV i agents de viatges aragonesos. Posteriorment es va oferir als assistents un sopar-degustació de productes i elaboracions gastronòmiques valencianes, amb Aigua de València, entrants típics valencians elaborats per cuiners de Gandia, arrossos preparats pels professionals de Cullera i vins de la D.O. València. Les postres servides van ser elaborades amb productes alacantins (com torró de Xixona i dàtils), amb la col·laboració de Costa Blanca.
ARATUR
València Turisme participa del Salón Aragonés del Turismo (ARATUR), que se celebra des de hui i fins diumenge en el Palacio de Congresos de Zaragoza, en l'estand de Turisme Comunitat Valenciana i amb els municipis de Cullera, Gandia i Sagunt com coexpositors.
Este matí s'ha oferit un showcooking en directe en el qual s'ha elaborat la tradicional fideuà de Gandia, que s'ha degustat entre el públic visitant juntament amb vins de la DO València.
En la fira participen comunitats autònomes, empreses turístiques, països, entitats promotores de l'enoturisme, turisme actiu, esportiu i tecnològic, allotjaments, balnearis, paradors de turisme, estacions d'esquí, majoristes de creuers, agències de viatge i centrals de reserva, entre altres sectors.
Es tracta de la quinzena edició de la fira, prevista inicialment per al mes de maig, però posposada fins ara degut a la pandèmia. L'última edició celebrada va ser en 2019, quan el saló va rebre prop de 23.000 visitants i en el qual van participar 160 expositors procedents d'España, Cuba, Marruecos, França i Portugal.